Abstract
המאמר מבקש להציג זווית ראייה שונה מן הגישות המקובלות עד כה, של התפקיד אשר אגודות לניהול משותף של זכויות יוצרים ממלאות, ושל הצידוק המונח ביסוד התרת פעילותן. ביסוד המאמר הבחנה בסיסית בין אגודות לניהול משותף המייצגות בעלי זכויות יוצרים במוצר תקשורת מוגמר, כגון תקליט, ובין אגודות לניהול משותף המייצגות סקטור מסוים של יוצרים או מבצעים המספקים תשומה יצירתית - אחת מבין כמה - המשמשות את מוצר התקשורת המוגמר. מטרת המאמר היא להתמקד באגודות לניהול משותף מהסוג השני - אלה המייצגות יוצרים-מחברים ו/או מבצעים, המשמשים כספקי תשומות יצירתיות. על פי הנטען במאמר, תכליתן של אגודות מסוג זה אינה לספק פתרון לכשלי שוק הכרוכים בעלויות עסקה ועלויות אכיפה, שכן קיימות דרכים יעילות הרבה יותר להשגת יעד זה. להבדיל, תכלית האגודות היא להבנות ולמסד מסגרת סקטוריאלית, כוח ומבנה שוק שיאפשרו לקטגוריות יוצרים ו/או מבצעים, המיוצגים על ידי האגודה, לקבל נתח גדול וראוי יותר מ"עוגת התמלוגים" (תקציר מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 621-674 |
Number of pages | 54 |
Journal | דין ודברים: כתב-עת משפטי בין-תחומי |
Volume | ב |
Issue number | 2 |
State | Published - 2006 |
IHP publications
- IHP publications
- דיני זכויות יוצרים
- Copyright
- תאגידים
- Corporations
- תמלוגים
- Copyright -- Royalties
- דיני הגבלים עסקיים
- Antitrust law
- תקשורת
- Communication
- דיני קניין
- Acquisition of property
- Property
- קניין רוחני
- Intellectual property
RAMBI Publications
- Rambi Publications
- Law -- Israel
- Mass media -- Israel
- Arts -- Israel
- Israel -- Civilization
- Israel -- Intellectual life
- Israel -- Economic conditions