TY - BOOK
T1 - אי-ביטחון תזונתי בישראל
T2 - האם תוכנית תווי המזון היא הפתרון?
AU - גל, ג'וני
AU - אוברמן, אורי
AU - קידר, ניר
PY - 2023
Y1 - 2023
N2 - לפי נתוני המוסד לביטוח לאומי, נכון לכתיבת שורות אלו, 16% מהמשפחות בישראל סובלות מאי-ביטחון תזונתי. בד בבד 21% מהמשפחות והנפשות בישראל חיות מתחת לקו העוני (אנדבלד ואחרים, 2023). מקובל להניח כי יש חפיפה רבה בין שתי האוכלוסיות הללו, אם כי הטיפול בשתי התופעות אינו זהה. שיעור הסובלים מאי-ביטחון תזונתי והיקף החיים בעוני בישראל הם יוצאי דופן בחומרתם ביחס למרבית מדינות הרווחה. בשנים האחרונות עמדה שאלת אופן ההתמודדות העדיף עם אי-הביטחון התזונתי על סדר היום הציבורי והביאה לאימוץ כלי מדיניות מגוונים (שרביט וברנדר, 2022). מחקר זה מבקש לתרום לשיח באמצעות בחינת כלִי המדיניות המרכזי מבין הכלים שאומצו בישראל בשנים אלו – תוכנית תווי המזון. -- עמוד 3
AB - לפי נתוני המוסד לביטוח לאומי, נכון לכתיבת שורות אלו, 16% מהמשפחות בישראל סובלות מאי-ביטחון תזונתי. בד בבד 21% מהמשפחות והנפשות בישראל חיות מתחת לקו העוני (אנדבלד ואחרים, 2023). מקובל להניח כי יש חפיפה רבה בין שתי האוכלוסיות הללו, אם כי הטיפול בשתי התופעות אינו זהה. שיעור הסובלים מאי-ביטחון תזונתי והיקף החיים בעוני בישראל הם יוצאי דופן בחומרתם ביחס למרבית מדינות הרווחה. בשנים האחרונות עמדה שאלת אופן ההתמודדות העדיף עם אי-הביטחון התזונתי על סדר היום הציבורי והביאה לאימוץ כלי מדיניות מגוונים (שרביט וברנדר, 2022). מחקר זה מבקש לתרום לשיח באמצעות בחינת כלִי המדיניות המרכזי מבין הכלים שאומצו בישראל בשנים אלו – תוכנית תווי המזון. -- עמוד 3
M3 - ספר
T3 - נייר מדיניות
BT - אי-ביטחון תזונתי בישראל
PB - מרכז טאוב לחקר המדיניות החברתית בישראל
CY - ירושלים
ER -