Abstract
ריפוי בעיסוק הינו מקצוע טיפולי, שיקומי וחינוכי, הנמנה על מקצועות הבריאות ומעוגן בחוק בישראל. מטרת מקצוע זה היא לסייע לאדם להיות מעורב בעיסוקים בעלי משמעות עבורו ולשפר איכות חיים. אצל ילדים עם תסמיני הפרעת קשב, האבחון והטיפול בריפוי בעיסוק מתמקד בשיפור התפקוד היום-יומי שלהם בבית, בגן, בבית ספר ובחברה. ילדים עם תסמינים של הפרעת קשב מצויים בסיכון לקשיים ולהשפעות שליליות על תפקודם בכל תחומי החיים כבר בגיל 3 – 5 שנים. זיהוי מוקדם של הקשיים בתפקוד היום-יומי ומתן טיפול בעקבותיו עשויים למנוע התפתחות של סיבוכים רגשיים חברתיים משניים. הטיפול ההתנהגותי שפותח לאוכלוסייה זו מתמקד רובו בתסמיני הליבה של הפרעת הקשב ובהקניית מיומנויות הוריות. הטיפול בריפוי בעיסוק מתבסס על תיאוריות ולפיהן הפרעת קשב היא למעשה עיכוב או פגיעה בהתפתחות התפקודים הניהוליים. בהתאם לכך, בטיפול ריפוי בעיסוק ניתן מענה לקשיים בתפקוד היום-יומי הנובעים מחסרים במגוון תפקודים ניהוליים כגון: עכבה, בקרה, יזימה והתמדה, ויסות רגשי, זיכרון עבודה, תכנון ופתרון בעיות. מטרת מסמך זה היא להבהיר מתי מומלץ להפנות ילדים בני 3 - 10 שנים עם תסמיני הפרעת קשב לאבחון וטיפול בריפוי בעיסוק, ולאילו מטרות. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | H157-H164 |
Journal | כתב-עת ישראלי לריפוי בעיסוק |
Volume | 30 |
Issue number | 3 |
State | Published - 2021 |
IHP publications
- IHP publications
- Attention-deficit-disordered children
- Attention-deficit-disordered youth
- Medical care
- Occupational therapy
- Occupational therapy for children
- הנחיות קליניות
- הפרעות קשב וריכוז עם או בלי היפראקטיביות אצל ילדים ונוער
- התפתחות מוטורית -- הערכה ואבחון
- ריפוי בעיסוק
- ריפוי בעיסוק לילדים