אנשי הארון

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

בפסקול רעש ים גועש. על המסך ים גלי. כותרות הסרט עולות. פיסת חול מתגלה בקצה הים. עם סיום הכותרות, מתחילה מוזיקת סווינג תמימה ופסטורלית (1). במרחק רב מבצבץ החוצה ממעמקי המים ארון בגדים ישן וגדול. רעש המים מתפוגג ונעלם והמוזיקה נותרת כפסקול א-דיאגטי בלעדי. הארון מתקדם בנדנודים לא יציבים לכוון המצלמה. עם התקרבותו מתגלות שתי דמויות אנושיות הנושאות אותו כפי שסבלים נושאים ארון גדול. ברגע ששני הגברים נושאי הארון ברורים, מוזיקת הסווינג העצובה מתחלפת למוזיקה עליזה בסגנון ראינוע סלפסטיק (2). נושאי הארון עולים עם משאם הכבד לחוף ונראים בבירור. השניים מניחים את הארון הגדול שבמרכזו ראי, מנערים מעל עצמם טיפות מים ופוצחים בריקוד קליל לפני הארון. לאחר מכן, הם חוזרים איש לצד הארון שלו ומרימים אותו, כדי להמשיך בדרכם ויוצאים מהפריים. זוהי הפתיחה לסרטו הקצר (14:15 דקות) של רומן פולנסקי שני אנשים וארון, פרויקט הסיום שלו בבית הספר לקולנוע בלודז' בשנת 1958. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Journalמחברות דרום
StatePublished - 2019

IHP publications

  • IHP publications

Cite this