Abstract
מחקר זה בוחן אפליה מצד לקוחות יהודים נגד עובדים ערבים בשוק לשירותים עתירי עבודה (שירותים כגון צביעה, ניקיון, שיפוץ והובלה) בישראל. במחקר נבחנו נתונים שנאספו באתרי אינטרנט, בסקרים ובניסוי טבעי, ועולים ממנו ממצאים התואמים למודל הקלאסי של אפליה מצד לקוחות (Becker, 1957). ראשית, שיעור ניכר של לקוחות יהודים מעדיף לקבל שירותים כאלו מחברות המעסיקות עובדים יהודים בלבד; שנית, העדפות הלקוחות מתואמות עם החלטות החברות באשר לשכירת עובדים ערבים; שלישית, מחירי השירותים שמציעות חברות המעסיקות עובדים ערבים נמוכים מאלה שמציעות חברות המעסיקות עובדים יהודים בלבד. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 2-13 |
Number of pages | 12 |
Journal | פוליטיקה: כתב-עת למדע המדינה וליחסים בינלאומיים |
Volume | 31 |
State | Published - 2022 |
IHP publications
- IHP publications
- Consumers
- Discrimination
- Jewish-Arab relations
- Minorities
- Palestinian Arabs -- Employment -- Israel
- Prices