אפליה מצד לקוחות: ממצאים מישראל

רויטל בר, אסף זוסמן

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מחקר זה בוחן אפליה מצד לקוחות יהודים נגד עובדים ערבים בשוק לשירותים עתירי עבודה (שירותים כגון צביעה, ניקיון, שיפוץ והובלה) בישראל. במחקר נבחנו נתונים שנאספו באתרי אינטרנט, בסקרים ובניסוי טבעי, ועולים ממנו ממצאים התואמים למודל הקלאסי של אפליה מצד לקוחות (Becker, 1957). ראשית, שיעור ניכר של לקוחות יהודים מעדיף לקבל שירותים כאלו מחברות המעסיקות עובדים יהודים בלבד; שנית, העדפות הלקוחות מתואמות עם החלטות החברות באשר לשכירת עובדים ערבים; שלישית, מחירי השירותים שמציעות חברות המעסיקות עובדים ערבים נמוכים מאלה שמציעות חברות המעסיקות עובדים יהודים בלבד. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)2-13
Number of pages12
Journalפוליטיקה: כתב-עת למדע המדינה וליחסים בינלאומיים
Volume31
StatePublished - 2022

IHP publications

  • IHP publications
  • Consumers
  • Discrimination
  • Jewish-Arab relations
  • Minorities
  • Palestinian Arabs -- Employment -- Israel
  • Prices

Cite this