אקלים אפיסטמי: מבט מבין כותלי כיתות בית הספר היסודי: [מאמר תגובה]

איתי פולק, אדם לפסטיין

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

מחברי המאמר מסכימים עם ענת זוהר שידע וחשיבה תלויים זה בזה, אך לטענתם, הדיכוטומיה בין הידע לבין החשיבה, המתורגמת בכיתות בית הספר היסודי להפרדה בין לימוד תוכן ופיתוח מיומנויות, מובילה להפחתה בידע התוכן ולדילולו באופן המקשה על פיתוח מיומנויות וחשיבה. הידע שנבנה מאורגן במבנה בית ספרי ייחודי. אמנם, מבנה כזה עשוי להקל על התלמידים לזכור את התכנים הנלמדים, אך הוא אינו תואם את המבנה ואת עולם המושגים של תחום הדעת הנלמד. בעקבות זאת, הם מציעים לחזק את מעמדו של הידע כתנאי לפיתוח החשיבה. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationמידע, ידע ודעת (קובץ בעריכת שלמה בק)
Place of Publicationתל אביב
Publisherמכון מופ"ת
Pages126-144
Number of pages19
ISBN (Print)9789655301212
StatePublished - 2016
Externally publishedYes

IHP publications

  • IHP publications
  • Teaching
  • Education, Elementary
  • Thought and thinking
  • Knowledge and learning
  • Learning
  • Ability
  • Knowledge, Theory of

Cite this