Abstract
מטרת המחקר המוצג במאמר לבדוק את תוקף המבנה של אבחון איכות כתב-יד של תלמידים בחטיבת הביניים (אחט"ב) ואת הקשר בין מהירות וקריאות כתב היד לבין יכולת ההבעה בכתב והישגי התלמידים במקצועות הומניים. ממצאי המחקר מורים על כך שבנות בחטיבת הביניים כותבות (הן בהכתבה והן בהעתקה) מהר יותר וכתב ידן קריא יותר לעומת הבנים. כמו כן, תלמידי כיתה ז' מעתיקים לאט יותר מתלמידי ח' ו-ט'. בהכתבה, לא ניכר הבדל מובהק במהירות הכתיבה ובקריאות כתב היד בין התלמידים בשכבות הגיל השונות. לבסוף, נמצא שקריאות כתב היד של מתבגרים קשורה באופן מובהק להערכת ההבעה בכתב ולהישגים במקצועות ההומניים לפי דיווח המורה.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 135-153 |
Number of pages | 19 |
Journal | כתב-עת ישראלי לריפוי בעיסוק |
Volume | 17 |
Issue number | 3 |
State | Published - 2008 |
IHP publications
- IHP publications
- Academic achievement
- Graphology
- Junior high school students
- Sex
- Speed