בדיקת תוקף אבחון איכות כתב-יד של תלמידים בחטיבת הביניים (אחט"ב)

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מטרת המחקר המוצג במאמר לבדוק את תוקף המבנה של אבחון איכות כתב-יד של תלמידים בחטיבת הביניים (אחט"ב) ואת הקשר בין מהירות וקריאות כתב היד לבין יכולת ההבעה בכתב והישגי התלמידים במקצועות הומניים. ממצאי המחקר מורים על כך שבנות בחטיבת הביניים כותבות (הן בהכתבה והן בהעתקה) מהר יותר וכתב ידן קריא יותר לעומת הבנים. כמו כן, תלמידי כיתה ז' מעתיקים לאט יותר מתלמידי ח' ו-ט'. בהכתבה, לא ניכר הבדל מובהק במהירות הכתיבה ובקריאות כתב היד בין התלמידים בשכבות הגיל השונות. לבסוף, נמצא שקריאות כתב היד של מתבגרים קשורה באופן מובהק להערכת ההבעה בכתב ולהישגים במקצועות ההומניים לפי דיווח המורה.
Original languageHebrew
Pages (from-to)135-153
Number of pages19
Journalכתב-עת ישראלי לריפוי בעיסוק
Volume17
Issue number3
StatePublished - 2008

IHP publications

  • IHP publications
  • Academic achievement
  • Graphology
  • Junior high school students
  • Sex
  • Speed

Cite this