Abstract
המחקר השווה את מצבם של בוגרי השמות בקהילה לעומת בוגרי השמות חוץ-ביתיות בשורה של תפקודי חיים: השכלה, תעסוקה, מצב כלכלי, מצב משפחתי, עבריינות, וחזרה למערכת הרווחה. המדגם כלל 1,480 ילידי 1983. בדיקת מצבם בבגרות (בגיל 24-25) נערכה בשנת 2007. מצבם של הבוגרים נבחן על פי מידע שנמצא בבסיסי נתונים. ההשוואה בין שתי הקבוצות המרשמיות התבצעה לפני זיווג והתאמה בין הקבוצות במאפייני הרקע בשיטת PSM (Propensity Score Matching), ואחרי זיווג והתאמה. אחרי זיווג והתאמה נמצא דמיון רב במצבם של בוגרי שני סוגי המסגרות במדדים שונים, וביניהם שיעור המורשעים ושיעור המסיימים 12 שנות לימוד; אך נמצאו גם הבדלים, כמו רמת ההכנסה, שיעור המועסקים, שיעור הזכאים לבגרות ושיעור החוזרים למערכת הרווחה. מרבית ההבדלים מצביעים על תפקוד טוב יותר של בוגרי ההשמות החוץ-ביתיות. ממצאי המחקר מראים כי מסגרות ההשמה החוץ-ביתיות עשויות לשמש מקום בטוח המאפשר לילד למידה, טיפול והתפתחות. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 331-361 |
Number of pages | 31 |
Journal | חברה ורווחה: רבעון לעבודה סוציאלית |
Volume | ל"ו |
Issue number | 3-4 |
State | Published - 2016 |
IHP publications
- IHP publications
- Children -- Institutional care
- Communities
- Problem children
- Problem youth
- System theory