Abstract
בכל שנה מסיימים צעירים רבים בני 18 את שהותם בפנימיות בישראל ומתחילים את חייהם העצמאיים. תקופה זו, המאופיינת בשינויים ובאתגרים לכלל הצעירים, מועדת לקשיים רבים יותר לצעירים שבגרו בפנימיות. המחקר הנוכחי מבקש לזהות גורמים התורמים להצלחה במעבר לחיים עצמאיים ולהשתלבות בחברה כבוגר, וגורמים המעכבים אותה. זהו מחקר תפיסות איכותני, ובמסגרתו נערכו ראיונות פתוחים ומובנים עם 35 צעירים, שסיימו את שהותם בפנימיות חינוכיות 4 עד 6 שנים קודם לכן. המרואיינים סווגו לשתי קבוצות: באחת צעירים המצליחים בחייהם הבוגרים, ובשנייה המתקשים בהם. ניתוח הראיונות הניב חמישה מוקדים שלפיהם ניתן להבדיל בין הקבוצות: חוויית השהות בפנימייה, חוויית ההתמודדות עם קשיים לימודיים, תפיסת היציאה מהפנימייה, חוויית השירות הצבאי והיכולת לבקש עזרה. המאמר דן במוקדים אלו ובתרומתם לזיהוי צעירים בפנימיות המועדים לקשיים רבים יותר במעבר לחיים עצמאיים, ועל כן, זקוקים לעזרה רבה יותר. בנוסף, מובאות המלצות לפרקטיקה ולפיתוח מדיניות בתחום, וכן הצעותיהם של הצעירים עצמם בנושאים אלו. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 9-37 |
Number of pages | 29 |
Journal | חברה ורווחה: רבעון לעבודה סוציאלית |
Volume | לב |
Issue number | 1 |
State | Published - 2012 |
IHP publications
- IHP publications
- פנימיות וכפרי נוער
- Boarding schools
- בוגרי השמה חוץ-ביתית
- תלות ועצמאות (כלכלה)
- הצלחה
- Success
- מתבגרים והתבגרות
- Adolescence
- Coming of age
- התמודדות (פסיכולוגיה)
- Adjustment (Psychology)
- הישגים בלימודים
- Academic achievement
RAMBI Publications
- Rambi Publications
- Social psychology -- Israel
- Boarding schools -- Israel
- Israel -- Social conditions