Abstract
המאמר מתאר הישגים בהשכלה של בוגרי פנימיות מנהל החינוך ההתיישבותי (פנימיות חינוכיות וכפרי נוער) ומשווה אותם לאלה של שאר הצעירים בשנתון שלהם. אוכלוסיית המחקר הייתה כלל היהודים בשנתון של ילידי 1981, שהיו בני 26 בעת עריכת המחקר. המחקר התבסס על ניתוח משני של קובצי מידע של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס). כדי לנטרל במידת האפשר הבדלים בגורמי הרקע בין מי שהתחנכו בפנימיות לעמיתיהם לשנתון, השתמשנו ב-PSM (Propensity Score Matching) לצימוד בין מי שהיו תלמידים בפנימיות החינוכיות לבין דומיהם בקבוצת הביקורת. ההשוואה מגלה כי גם לאחר נטרול ההבדלים במאפייני הרקע יש פערים מובהקים בין שתי הקבוצות, וההישגים של בוגרי הפנימיות החינוכיות בתחום ההשכלה היו נמוכים יותר בכל המדדים שנבדקו. המנבאים החזקים ביותר להמשך להשכלה גבוהה הם, כצפוי, תעודת הבגרות והיבחנות בבחינה הפסיכומטרית. הממצאים מאירים את האתגרים העומדים בפני הפנימיות של המנהל לחינוך התיישבותי במסגרת תפקידן החשוב לשיפור מצבם החברתי של צעירים מקבוצות סיכון שונות. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 9-33 |
Number of pages | 25 |
Journal | מפגש לעבודה חינוכית-סוציאלית |
Volume | כ"ג |
Issue number | 42 |
State | Published - 2015 |
IHP publications
- IHP publications
- בוגרי השמה חוץ-ביתית
- פנימיות וכפרי נוער
- Boarding schools
- הישגים בלימודים
- Academic achievement
- חינוך גבוה
- Education, Higher
- תעודות בגרות
RAMBI Publications
- Rambi Publications
- Boarding school students -- Israel
- Academic achievement -- Israel