Abstract
המאמר דן בשני אופנים מנוגדים של צירופים שהתגבשו במחצית הראשונה של המאה העשרים. האחד הוא סוג מסוים של סרטי אנימציה נרטיביים שבהם המוזיקה כמו מחוללת את הרצון או את המחשבה של הדמויות המצוירות וכך מולידה את פעולתן; האחר הוא יצירות שעשויות להיות מוזיקליות בלבד, אלא שהתפרסותן בזמן כמו מקבלת את השראתה מדימוי חזותי. הרצף התמונתי מתאפיין בשינויים זעירים, ובעקבותיו המוזיקה מדמה מצב של השתהות סטטית. המאמר מסתיים בדוגמה שבה מוזיקה, ציור ותמונות נעות חוברים זה לזה בשני האופנים גם יחד.
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | אוזן רואה, עין שומעת (קובץ בעריכת יעל כדורי) |
Place of Publication | ירושלים |
Publisher | מאגנס |
Pages | 77-99 |
Number of pages | 23 |
ISBN (Print) | 9789654937368 |
State | Published - 2013 |
IHP publications
- IHP publications
- Animation (Cinematography)
- Modernism (Aesthetics)