בין התחוללות להשתהות: שני אופנים מודרניסטיים של צירופי צליל-תמונה

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

המאמר דן בשני אופנים מנוגדים של צירופים שהתגבשו במחצית הראשונה של המאה העשרים. האחד הוא סוג מסוים של סרטי אנימציה נרטיביים שבהם המוזיקה כמו מחוללת את הרצון או את המחשבה של הדמויות המצוירות וכך מולידה את פעולתן; האחר הוא יצירות שעשויות להיות מוזיקליות בלבד, אלא שהתפרסותן בזמן כמו מקבלת את השראתה מדימוי חזותי. הרצף התמונתי מתאפיין בשינויים זעירים, ובעקבותיו המוזיקה מדמה מצב של השתהות סטטית. המאמר מסתיים בדוגמה שבה מוזיקה, ציור ותמונות נעות חוברים זה לזה בשני האופנים גם יחד.
Original languageHebrew
Title of host publicationאוזן רואה, עין שומעת (קובץ בעריכת יעל כדורי)
Place of Publicationירושלים
Publisherמאגנס
Pages77-99
Number of pages23
ISBN (Print)9789654937368
StatePublished - 2013

IHP publications

  • IHP publications
  • Animation (Cinematography)
  • Modernism (Aesthetics)
  • גתה, יוהן וולפגנג -- שולית הקוסם
  • דוקה, פול
  • דיסני, וולט (אולפנים)
  • היצ'קוק, אלפרד
  • הנפשה
  • ורטיגו (סרט)
  • מודרניזם
  • מוזיקה בקולנוע
  • עבודות סאונד (אומנות)
  • פנטזיה (סרט)
  • שנברג, ארנולד

Cite this