Abstract
המאמר דן בבעיותיה של תפישת הפרקטיקה החינוכית (רכיב האסטרטגיה) של הפדגוגיה הביקורתית בגרסאותיה הפוסטמודרניות. טענת המאמר היא כי פדגוגיה זו אמנם מנסחת את הגיונה במונחים רדיקליים של חופש ושל שחרור, אלא שמחויבותה הלא-דיאלקטית לפירוק ולשלילה גורמת להזנחת האידאל של יישום הביקורת במציאות. המאמר טוען כי הזנחה זו מרוקנת מתוכן קונקרטי את יומרותיה האמנציפטוריות של הפדגוגיה הביקורתית בגרסאותיה הפוסטמודרניות ומותירה את המרחב החינוכי לפעולתם של גורמים מדכאים. באמצעות ביקורתו על תפישה זו המאמר מבקש להדגיש את חשיבותו של הקשר הדיאלקטי שבין אידאל הפירוש לבין שינוי ברכיב האסטרטגיה ולתרום לניסוחה של פדגוגיה ביקורתית אשר תהיה רלוונטית ומעצימה. (מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 33-54 |
Number of pages | 22 |
Journal | גילוי דעת |
Volume | 1 |
State | Published - 2012 |
IHP publications
- IHP publications
- Authority
- Critical pedagogy
- Criticism (Philosophy)
- Education
- Postmodernism and education
- Strategic planning
- Teacher-student relationships
- Teachers