Abstract
המאמר מבקש להתמודד עם בעיותיה של תפיסת הזהות הטבועות בגרסאותיה הפוסט-מודרניסטיות של הפדגוגיה הביקורתית. גרסאות אלה אמנם מנסחות את הגיונן השוויוני במונחים של חופש ושל שחרור מדיכוי, אלא שבחוסר יכולתן לתפוס את ממדיה הסותרים והמורכבים של הזהות, ובנטייתן הרדיקלית לבסס את החירות על רכיביה השליליים בלבד, כלומר על מה שאינה, הן גוזרות תפיסת זהות בלתי ממשית בעליל. תפיסה זו אינה מצליחה לגשר על המתח שבין הפרט לכלל ואף לא על המתח שבין השחרור להעצמה, והיא נושאת בחובה פוטנציאל לדיכויה של הזהות ולדלדול ערכה הקיומי. באמצעות ניסוחה מחדש של הביקורת מבקש המאמר לאשש את חשיבותה של סוגיית הזהות בפדגוגיה הביקורתית ולדון באופי הבנייתה המורכב. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 149-166 |
Number of pages | 18 |
Journal | מגמות: רבעון למדעי ההתנהגות |
Volume | 49 |
Issue number | 1 |
State | Published - 2013 |
IHP publications
- IHP publications
- Critical pedagogy
- Identity (Psychology)
- Ideology
- Postmodernism
- Power (Social sciences)