Abstract
אחד ההיבטים הבולטים בין זמר קל לשיר אומנותי מתבטא באופן הטיפול הקומפוזיטורי בגורם הפרוזודי. בשיר פופולרי נמצא לעיתים קרובות מתכונת ריתמית אחידה, הנתפרת על פי רוב לפי המבנה הפרוזודי של השורה הפותחת. לעומת זאת משיר אומנותי אנו מצפים לטיפול רגיש יותר בגורם הפרוזודי. המלחין אמור לסגל עצמו באופן דינמי לשינויים החלים במערך ההטעמות בטור השירי. בעיון הנוכחי נציב את יחזקאל בראון מעבר למתרס כמייצג השיר האמנותי באמצעות בחינת מחזור "אהבתה של תרזה די-מון". לעומתו נציב גלריה מכובדת של מלחיני הזמר והפזמון, בהם דוד זהבי, משה וילנסקי, נעמי שמר ונורית הירש. באמצעות ההשוואה ננסה ללמוד את כללי הפעולה הקומפוזיטורית בכל משלב של השפה המוסיקלית-פואטית.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 2008/2009 |
Number of pages | 1 |
Journal | MIN-AD: ISRAEL STUDIES IN MUSICOLOGY ONLINE |
Volume | 7 |
Issue number | 1 |
State | Published - 2008 |
IHP publications
- IHP publications
- Songs, Hebrew
- Braun, Yehezkel -- 1922-2014
- Composition (Music)
- Versification
- Rhyme
- Rhythm
- Popular music