בין שירי זמר לשיר אמנותי: הפנטמטר הימבי כמקרה מבחן

נפתלי וגנר

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

אחד ההיבטים הבולטים בין זמר קל לשיר אומנותי מתבטא באופן הטיפול הקומפוזיטורי בגורם הפרוזודי. בשיר פופולרי נמצא לעיתים קרובות מתכונת ריתמית אחידה, הנתפרת על פי רוב לפי המבנה הפרוזודי של השורה הפותחת. לעומת זאת משיר אומנותי אנו מצפים לטיפול רגיש יותר בגורם הפרוזודי. המלחין אמור לסגל עצמו באופן דינמי לשינויים החלים במערך ההטעמות בטור השירי. בעיון הנוכחי נציב את יחזקאל בראון מעבר למתרס כמייצג השיר האמנותי באמצעות בחינת מחזור "אהבתה של תרזה די-מון". לעומתו נציב גלריה מכובדת של מלחיני הזמר והפזמון, בהם דוד זהבי, משה וילנסקי, נעמי שמר ונורית הירש. באמצעות ההשוואה ננסה ללמוד את כללי הפעולה הקומפוזיטורית בכל משלב של השפה המוסיקלית-פואטית.
Original languageHebrew
Pages (from-to)2008/2009
Number of pages1
JournalMIN-AD: ISRAEL STUDIES IN MUSICOLOGY ONLINE
Volume7
Issue number1
StatePublished - 2008

IHP publications

  • IHP publications
  • Songs, Hebrew
  • Braun, Yehezkel -- 1922-2014
  • Composition (Music)
  • Versification
  • Rhyme
  • Rhythm
  • Popular music

Cite this