ביקורת ופרקסיס: פרשנות פדגוגית למיתוס גירוש האדם מגן עדן

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

באמצעות ניתוחו של המיתוס על גירוש האדם מגן עדן והמצב האנושי שלאחריו, מבקש המאמר להבחין בין שתי עמדות אידיאולוגיות עקרוניות וסותרות במחשבת החינוך. הראשונה היא אוטופית, והיא מנסחת את מושגיה הפדגוגיים במונחים פוזיטיביים ורואה את תכליתה בהשבתה של ההרמוניה הבראשיתית. והשנייה - אנטי-אוטופית, והיא מנסחת את מושגיה הפדגוגיים במונחים נגטיביים, ותופסת את רגע החריגה והדיסוננס שלאחר הגירוש מן הגן כרגע מכונן בהתהוותה של האנושיות. על בסיס הגיונותיה האקזיסטנציאליים של העמדה האנטי-אוטופית, מבקש המאמר להדגיש את חשיבותם הפדגוגית של המושגים ביקורת ופרקסיס ואת השתמעותם לעבודת המחנך. (מתוך המאמר) Refereed/Peer-reviewed
Original languageHebrew
Pages (from-to)41-62
Number of pages22
Journalגילוי דעת
Volume15
StatePublished - 2019

IHP publications

  • IHP publications
  • Bible -- Hemeneutics
  • Criticism (Philosophy)
  • Eden
  • Education
  • Education -- Philosophy
  • Existentialism
  • Harmony
  • Hermeneutics
  • Philosophical anthropology
  • Teachers
  • Utopias

Cite this