Abstract
בפתח ספרו הגדול 'עבודת הקודש' פרש ר' מאיר בן יחזקאל אבן גבאי את עיקרי שיטתו בתפיסת הספירות כעצמות האל. לפי הרעיון הראשון שניסח אבן גבאי בדיונו, קודם האצילות היו האל ושמו בלבד. האל זוהה עם 'אין סוף', בעוד ששמו תואר כ'אויר קדמון' השקול בקדמותו לאל עצמו, וזאת לפי תפיסה הלשונית והאונטולוגית , ש'אין שם נבדל מן העצם'. תימוכין לשיטתו מצא ן' גבאי במסורת תיאוסופית שציטט בצורה אנונימית - מאת אחד מפרשני סודותיו של הרמב"ן. תפיסתו היא שה'כתר' היה מקום גניזתן בכוח של כל הספירות, בטרם עלה הרצון האלוהי, שבעקבותיו החלו הספירות לצאת אל הפועל. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | Ancient as “Ein Sof”: A Commentary on ʿEser Sefirot by R. David haKohen, Rashba’s Disciple |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 151-158 |
Number of pages | 8 |
Journal | דעת: כתב-עת לפילוסופיה יהודית וקבלה |
Volume | 82 |
State | Published - 2016 |
IHP publications
- IHP publications
- ספירות (קבלה)
- Sefirot (Cabala)
- קבלה
- Cabala
- פילוסופיה יהודית של ימי הביניים
- Jewish philosophy -- Middle Ages, 500-1500
- אבן גבאי, מאיר בן יחזקאל
- Gabbai, Meir ben Ezekiel ibn -- 1480-approximately 1540
- כתבי יד עבריים
- Manuscripts, Hebrew
- זיהוי
- Identification
- הכהן, דוד -- <<ה>>מאה ה-13
RAMBI Publications
- Rambi Publications
- Sefirot (Cabala)
- God (Judaism) -- Philosophy
- Cabala -- History -- To 1570