Abstract
כתיבה על אמנות עכשווית, לפחות כזו המבקשת לסקור איזו מגמה או לטעון איזו טענה על ה"כאן ועכשיו" באמנות, נפתחת לעתים קרובות בהתנצלות. זו התנצלות מוכרת, המבקשת להצביע על כל מה שנעלם מעין הכותב, להזכיר, ולו רק בשמות אחדים, את מה שנותר מחוץ לסקירה, מחוץ לטענה, או למצער להזכיר כי כל סקירה מקבילה של המצב הנוכחי באמנות לבטח תציף סוגיות אחרות ותגיע למסקנות שונות בתכלית. התנצלות שכזו נשענת לרוב על הבנות מסוימות לגבי הגדרת ה"עכשיו" בשדה האמנות, מנקודה כלשהי על הציר שבין ה"עכשווי" כסוגה מתוזמנת בתולדות האמנות (משלהי שנות ה-60 ואילך) לבין היותו אוסף יציב של קריטריונים לפיהם נמדד שינוי רדיקלי בין תקופה כלשהי לזו שבאה אחריה.(מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | עד כאן ומכאן |
Subtitle of host publication | היצירה הישראלית במאה ה-21 |
Editors | חנה עמית, יגאל צלמונה |
Place of Publication | ירושלים |
Publisher | הוצאת קרן עדי |
Pages | 30-36 (עברית) |
Number of pages | 7 |
ISBN (Print) | 9789659158416 |
State | Published - 2017 |
IHP publications
- IHP publications
- Photography -- Israel