Abstract
מחברת המאמר מציעה הסבר לעליית השיח והמדיניות הניאו-ליברלית ועומדת על ההבדלים בין הרפורמה בחינוך שהונהגה בישראל באמצע שנות השישים לבין הרפורמות הניאו-ליברליות העכשוויות. הבדלים אלה באים לידי ביטוי, בין היתר, במרכזיותם של גורמים עסקיים ותרבות עסקית בעיצוב מדיניות החינוך, במעבר מקביעת מדיניות כללית להדגשה של אמצעי ניהול, מריכוז לביזור, מניסוח הבעיה החינוכית המרכזית בשנות השישים כקיומם של פערים חינוכיים בין-עדתיים - להדגשה בשנים האחרונות של הפער הבין-מדינתי, פער בין הישגי התלמידים בישראל להישגי תלמידים במדינות אחרות.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 82-110 |
Number of pages | 29 |
Journal | אלפיים: כתב-עת בינתחומי לעיון, הגות וספרות |
Volume | 34 |
State | Published - 2009 |
IHP publications
- IHP publications
- Bureaucracy
- Decentralization in management
- Delegated legislation
- Education
- Education -- Israel -- Administration
- Education -- Standards
- Educational change
- Educational change -- Israel
- Educational tests and measurements
- Globalization
- Knowledge and learning
- Management
- Privatization in education
- School choice
- School-based management
- Schools
- Teachers
- ביורוקרטיה
- בתי ספר
- בתי ספר בניהול עצמי
- גלובליזציה
- הפרטה בחינוך
- ובר, מקס
- ועדת דוברת לקידום החינוך
- חינוך
- ידע
- מדידה והערכה בחינוך
- מורים
- מערכת החינוך
- ניהול
- רגולציה (מדיניות ציבורית)
- ריכוז וביזור
- רישום תלמידים לבתי ספר
- רפורמה בחינוך, 1968
- שינוי חינוכי
- תקני חינוך
RAMBI Publications
- Rambi Publications
- Education -- Israel