Abstract
המאמר הנוכחי מנתח את השינויים שהתרחשו בדעת הקהל בישראל בכלל ובקרב מחנה השלום בפרט במהלך הקיץ והסתיו של שנת 2000. במרכז המאמר עומדת התזה שהמידע שסיפק אהוד ברק לציבור היה גורם רב-משקל בהשפעתו על "רעידת האדמה הפסיכולוגית" שהתרחשה בקרב הציבור בישראל. בעבודה מוצגים זה לצד זה האירועים המכריעים ומערכות המידע המכריעות שסיפק ברק, מוערכת תקפות המידע ומתוארים השינויים הנרחבים בדעת הקהל שבאו בעקבותיו. כדי להסביר את יכולת השכנוע יוצאת הדופן של המידע שסופק, השתמשנו במסגרת תאורטית שמבוססת על העבודה הקלסית של הובלנד ועמיתיו משנות ה-50 Hovland, Janis, & Kelley, 1953; Hovland & Weiss, 1951). לטענתם, המפתח לשכנוע קהל יעד נעוץ בשילוב שבין הערכת דמותו של המשכנע (המקור), הערכת תוכן המסר ואפיוניו של קהל היעד. לפי קו מנחה זה, ניתחנו את שלושת הרכיבים הללו בזיקה לתקופה הנדונה: אהוד ברק כמקור המידע, אופי המסר שהוא העביר ואפיוני הציבור הישראלי (תקציר מתוך המאמר).
Translated title of the contribution | Fall of the Peace Camp in Israel: The Influence of Prime Minister Ehud Barak on Israeli Public Opinion, July 2000—February 2001 |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 435-463 |
Number of pages | 29 |
Journal | מגמות: רבעון למדעי ההתנהגות |
Volume | 45 |
Issue number | 3 |
State | Published - 2008 |
IHP publications
- IHP publications
- Al-Aqsa Intifada, 2000-
- Arab-Israeli conflict -- Psychological aspects
- Arab-Israeli conflict -- Social aspects
- Camp David Agreements -- (1978)
- Mass media -- Social aspects
- Public opinion
- Right and left (Political science)