Abstract
בעקבות החלת חוק החינוך המיוחד עלה מספרם של המרפאים בעיסוק במערכת החינוך, במטרה לסייע לתלמידים למצות את הפוטנציאל שלהם ולהיות מעורבים בפעילויות השונות במסגרת החינוך. עם זאת, חלו שינויים בציפיות ובדרישות מדרכי ההתערבות של הצוות במערכת החינוך, בכללם המרפאים בעיסוק. שינויים אלו כוללים מעבר מעבודה לפי המודל הרפואי למודל החינוכי-אקולוגי, אשר בו מתמקדת ההתערבות בשיפור הביצוע העיסוקי של התלמידים בסביבות החינוכיות בהן הם מתפקדים, לעתים תוך הדרכת הצוות (ניטור וייעוץ). מחקרים שנערכו בארצות הברית מצביעים על כך שמרפאים בעיסוק העובדים במערכת החינוך מתקשים לשנות את דפוסי התערבותם, אולם לא ידוע האם קשיים דומים קיימים גם בקרב המרפאים בעיסוק בארץ. מטרת המחקר: לבדוק את דפוסי ההתערבות של מרפאים בעיסוק במערכת החינוך ואת הקשר בין דפוסים אלו לבין עמדותיהם ביחס למודלים ההתערבותיים השונים.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 25-45 |
Number of pages | 21 |
Journal | כתב-עת ישראלי לריפוי בעיסוק |
Volume | 12 |
Issue number | 1 |
State | Published - 2003 |
IHP publications
- IHP publications
- Counseling
- Monitoring
- Teams in the workplace