Abstract
מאמר זה מתמקד בשני סוגי התערבות שונים בליקוי באינטגרציה ויזומוטורית בקרב ילדים עם ליקויי למידה. החלק הראשון של המאמר יידון בהגדרות לתפיסה חזותית על פי שתי גישות שונות, הראשונה מתחום החינוך והשנייה מתחום הנוירופסיכולוגיה והפסיכולוגיה הקוגניטיבית. בהמשך תוצג מיומנות האינטגרציה הויזומוטורית, הכוללת, מבין מיומנויות התפיסה החזותית, מרכיב מוטורי. החלק השני של המאמר יתייחס להגדרת המונח ליקויי למידה. החלק השלישי והעיקרי של המאמר יסקור שתי גישות התערבות המוכרות למרפאות בעיסוק: הגישה התפיסתית מוטורית (Frostig,1964) ומסגרת התייחסות של תפיסה חזותית על פי מודל לעיבוד מידע (Todd,1993; 1999). הדיון יתמקד בהבדלים שבין הגישות תוך ניסיון להתאים בין הגישה ואוכלוסיית היעד המטופלת. הסיכום יכלול מסקנות והמלצות למחקר עתידי.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 147-163 |
Journal | כתב-עת ישראלי לריפוי בעיסוק |
Volume | 11 |
Issue number | 3-4 |
State | Published - 2002 |
Keywords
- לקות למידה
- תפיסה חזותית
- ריפוי בעיסוק
- Occupational therapy
- Visual perception
- Learning disabilities