האם הרגעים הרומנטיים ביותר בחיינו מעוצבים על פי ייצוגים של אהבה כפי שהם באים לידי ביטוי בקולנוע ובטלוויזיה? האם טיול לאור ירח בחוף הים הוא רגע רומנטי מושלם, או שמא אינו אלא הדמיה של אידיאל הלקוח מעולם הפרסומת והקולנוע? במחקרה הייחודי על האהבה בארצות הברית במאה העשרים אווה אילוז חושסת את שפע הדימויים המעצבים את תפישות האהבה והרומנטיקה בארצות הברית, ומראה כיצד החוויה של אהבה 'אותנטית' שזורה עמוק בחוויית הצרכנות הקפיטליסטית. אילוז מראה כיצד תפישות אינדיבידואליות של אהבה תופסות את עולם הקלישאות והדימויים, שאותו היא מכנה 'האוטופיה הרומנטית', ושבמסגרתו פעילויות רומנטיות וכלכליות חוברות יחד בטקסי החיזור, ההתעלסות והנישואין. בסופו של דבר, לדעת אילוז, כל סמל של אהבה - החל בארוחה אינטימית וכלה בזר שושנים - מובנה על ידי דימויים מעולם הפרסום ותקשורת ההמונים, המטיפים לאתוס דמוקרטי של צריכה: סחורות גשמיות ואושר נגישים לכול. הספר זכה בפרס 'התרומה המשמעותית ביותר' לשנת 2000 מטעם האגודה הסוציולוגית האמריקנית.
Translated title of the contribution | Consuming the romantic utopia : love and the cultural contradictions of capitalism |
---|
Original language | Hebrew |
---|
Place of Publication | חיפה |
---|
Publisher | הוצאת הספרים של אוניברסיטת חיפה |
---|
Number of pages | 348 |
---|
ISBN (Print) | 965311042X |
---|
State | Published - 2002 |
---|