TY - JOUR
T1 - האזרחות החדשה: אתנית, לאומית, רובית
AU - אבנון, דן
N1 - המאמר מהווה חלק מאסופת מאמרים בנושא: אזרחות במבחן: המחלוקת על החינוך לאזרחות, המתפרסמת בגיליון זה בעמ' 139-218. המאמרים עוסקים בקשר שבין לימודי אזרחות להשקפה פוליטית. במסגרת המאמרים התבקשו הכותבים, מומחים בתחום החינוך לאזרחות, להתייחס לשמונה שאלות, כולן או חלקן, המתפרסמות בעמ' 144.
PY - 2016
Y1 - 2016
N2 - מחבר המאמר מכוון את חיציו אל מחוון המושגים המלווה את ספר האזרחות החדש, ורואה בו מקרה בוחן לניסיון פוליטי-מפלגתי בעיקרו לכפות השקפת עולם חד-צדדית וימנית מובהקת. הוא רואה בכך פגיעה בלימודי האזרחות, הנתונים להשפעתה של השקפה סקטוריאלית צרה ומשתנה תדיר, במקום להיות מושתתים על ערכי יסוד דמוקרטיים ואוניברסליים. השינויים שחלו במחוון, טוען מחבר המאמר, מדגימים היטב תהליך פסול זה. דוגמא בולטת, אף כי בהחלט לא יחידה, לחולשותיו התאורטיות ולהטיותיו הימניות של המחוון היא הבלטת ההבדלים האתניים במדינה במקום הדגשת המשותף לאזרחים כבני אדם יחידים. (מתוך המאמר)
AB - מחבר המאמר מכוון את חיציו אל מחוון המושגים המלווה את ספר האזרחות החדש, ורואה בו מקרה בוחן לניסיון פוליטי-מפלגתי בעיקרו לכפות השקפת עולם חד-צדדית וימנית מובהקת. הוא רואה בכך פגיעה בלימודי האזרחות, הנתונים להשפעתה של השקפה סקטוריאלית צרה ומשתנה תדיר, במקום להיות מושתתים על ערכי יסוד דמוקרטיים ואוניברסליים. השינויים שחלו במחוון, טוען מחבר המאמר, מדגימים היטב תהליך פסול זה. דוגמא בולטת, אף כי בהחלט לא יחידה, לחולשותיו התאורטיות ולהטיותיו הימניות של המחוון היא הבלטת ההבדלים האתניים במדינה במקום הדגשת המשותף לאזרחים כבני אדם יחידים. (מתוך המאמר)
UR - https://uli.nli.org.il/discovery/search?vid=972NNL_ULI_C:MAIN&query=lds05,contains,001109747
M3 - מאמר
SN - 2224-5936
VL - 10
SP - 165
EP - 177
JO - גילוי דעת
JF - גילוי דעת
ER -