הדיון על מקומן של הרצאות בחינוך רפואי ושאלת חובת הנוכחות בהן – תמונת מצב

Translated title of the contribution: The discussion concerning the place of lectures and compulsory lecture attendance in medical education

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

אנתוני לודר בוחן במאמרו המתפרסם בגיליון הנוכחי של 'הרפואה', את הקשר בין נוכחות סטודנטים בהרצאות בפקולטה החדשה לרפואה בגליל של אוניברסיטת בר אילן, לבין הישגיהם בבחינות. על פי ניתוח הנתונים שבידיו נמצא, כי אין קשר בין נוכחות בהרצאות לבין הישגים בבחינות. כתוצאה מעובדה זו, תוהה לודר במאמרו האם יש עדיין מקום כיום לחייב סטודנטים לרפואה להיות נוכחים בהרצאות. מכיוון שלחובה כזאת אין תרומה להישגיהם, תהייה זו נראית לגמרי במקומה. במאמר מערכת זה, ארחיב במעט את זווית ההתבוננות ואזמין את הקוראים לבחון את הסוגיות המועלות במאמרו של לודר: (1) מהו מקומן של הרצאות בחינוך רפואי כיום ובעתיד? (2) האם יש חלופות ראויות להרצאה המסורתית? (3) מהי המשמעות החינוכית של חיוב נוכחות בהרצאות? (4) ולבסוף, השאלה המקורית, כאשר יש הרצאות כמרכיב במערכת הלימוד, האם יש מקום לחייב בהן נוכחות?
Translated title of the contributionThe discussion concerning the place of lectures and compulsory lecture attendance in medical education
Original languageHebrew
Pages (from-to)226-228
Number of pages3
Journalהרפואה
Volume155
Issue number4
StatePublished - 2016

Keywords

  • אוניברסיטת בר-אילן, הפקולטה לרפואה בגליל
  • הוראה ולמידה מתוקשבות
  • למידה פעילה
  • הכשרת רופאים
  • סטודנטים
  • College students
  • Medicine -- Study and teaching
  • Active learning
  • Computer-assisted instruction

Cite this