Abstract
מאמר זה עוסק בהדרכה של סטודנטים לעבודה סוציאלית בצל קונפליקט פוליטי. המאמר מבוסס על מחקר איכותני ובו נשאלו 32 עובדים סוציאליים פלסטינים-ישראלים על מפגשיהם עם צרכני שירות יהודים תוך התמקדות בחוויות ההדרכה שלהם עם מדריכים יהודים. מניתוח חוויות המשתתתפים משתקפים פחדים וחששות מההדרכה, ועולים שלושה סגנונות הדרכה מרכזיים: א. הדרכה המאופיינת בעיוורון להקשר הפוליטי והתרבותי; ב. הדרכה כוחנית שאינה רגישה להקשר הפוליטי והתרבותי; ג. הדרכה מודעת להקשר הפוליטי והתרבותי. ממצאי המחקר הנוכחי מעידים כי המפגש הטעון בין פלסטינים ליהודים בישראל משפיע גם על הספירה המקצועית. המאמר עומד על הצורך בהכשרה מעמיקה יותר של מדריכים, אשר בנוסף לאוריינטציה המתמקדת בהבדלים תרבותיים, תתייחס גם למורכבות יחסי הכוח בטיפול ובהדרכה, כינון זהויות לאומיות ומקצועיות, הדרה וקונפליקט פוליטי. הכשרה כזו עשויה לפתח אצל המדריכים כישורים ויכולת לפתח דיאלוג בתחומים הקשורים לזהות לאומית והקשר פוליטי. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 513-536 |
Number of pages | 24 |
Journal | חברה ורווחה: רבעון לעבודה סוציאלית |
Volume | ל"ז |
Issue number | 3 |
State | Published - 2017 |
IHP publications
- IHP publications
- Arab-Israeli conflict
- Cultural pluralism
- Interpersonal relations
- Palestinian Arabs
- Social workers -- Training of
- Training
- הבדלים בין-תרבותיים
- הדרכת עובדים סוציאליים
- הכשרת עובדים סוציאליים
- יחסי ישראל-ערב
- יחסי מדריך-מודרך
- פלסטינים
RAMBI Publications
- Rambi Publications
- Jewish-Arab relations -- Israel
- Palestinian Arab students -- Israel
- Social workers -- Supervision of -- Israel
- Supervisors -- Israel
- Cultural awareness -- Israel