Abstract
רפורמת דוברת בהכשרת מורים מכוונת להוביל לשיפור מעמדם ומקצועיותם של המורים. "העמקת הידע הפרופסיונאלי", שדרוג התואר מ-B.Ed ל-B.A, ושימוש במבחני רישוי, בצירוף שיפור תנאי העסקת מורים, אמורים להפוך את "מקצוע ההוראה למקצוע יוקרתי ומבוקש" (שם). הקישור המקובל בין ההצהרות על הצורך בשיפור במקצועיות המורים, השיפור המיוחל במעמדם והשינוי ההכרחי במעמדם הפרופסיונלי אינו מובן מאליו. הנחת היסוד שבמאמר זה היא שללא הפיכת ההוראה לפרופסיה לא ייתכן שיפור המעמדם המקצועי של המורים. אטען כאן כי הרפורמה המוצעת בהכשרת מורים בדוח דוברת אמנם עשויה להוביל לשיפור ברמת ההוראה, אך אין בידה ליצור את התשתית הנדרשת לשם הפיכת המורים למומחים. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | לקראת מהפכה חינוכית? (קובץ בעריכת דן ענבר) |
Publisher | הוצאת מכון ון ליר והוצאת הקיבוץ המאוחד |
Pages | 166-176 |
Number of pages | 11 |
State | Published - 2006 |
IHP publications
- IHP publications
- Educational change
- Professions
- Teachers
- Teachers -- Training of