ההגיונות הסותרים בהכשרת מורים

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

רפורמת דוברת בהכשרת מורים מכוונת להוביל לשיפור מעמדם ומקצועיותם של המורים. "העמקת הידע הפרופסיונאלי", שדרוג התואר מ-B.Ed ל-B.A, ושימוש במבחני רישוי, בצירוף שיפור תנאי העסקת מורים, אמורים להפוך את "מקצוע ההוראה למקצוע יוקרתי ומבוקש" (שם). הקישור המקובל בין ההצהרות על הצורך בשיפור במקצועיות המורים, השיפור המיוחל במעמדם והשינוי ההכרחי במעמדם הפרופסיונלי אינו מובן מאליו. הנחת היסוד שבמאמר זה היא שללא הפיכת ההוראה לפרופסיה לא ייתכן שיפור המעמדם המקצועי של המורים. אטען כאן כי הרפורמה המוצעת בהכשרת מורים בדוח דוברת אמנם עשויה להוביל לשיפור ברמת ההוראה, אך אין בידה ליצור את התשתית הנדרשת לשם הפיכת המורים למומחים. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationלקראת מהפכה חינוכית? (קובץ בעריכת דן ענבר)
Publisherהוצאת מכון ון ליר והוצאת הקיבוץ המאוחד
Pages166-176
Number of pages11
StatePublished - 2006

IHP publications

  • IHP publications
  • Educational change
  • Professions
  • Teachers
  • Teachers -- Training of

Cite this