Abstract
המאמר פורס ממצאי מחקר, שנערך במרכז לצדק חברתי ודמוקרטיה על שם יעקב חזן במכון ון ליר בירושלים, האומדים מצבים ומגמות במידת אי-השוויון בהזדמנויות לחינוך, תוך התייחסות לשיעורי הזכאות לתעודת בגרות. בבדיקה מפורטת של מוצאם האתני של הנבדקים - המביאה בחשבון הן את משך השהייה בארץ (דור ילידי חו"ל, דור ראשון, דור ראשון וחצי ודור שני) והן אפשרות של מוצא מעורב - נמצא קשר הפוך, ברור ומובהק, בין מידת המזרחיות של הנבדק לבין סיכוייו לרכוש תעודת בגרות. קשר זה מוסבר כמעט במלואו על ידי השכלת ההורים: בקרב נבדקים שלהוריהם היתה השכלה שווה, סיכויי הנבדקים להשלים תעודת הבגרות דומים למדי בקבוצות המוצא השונות. ממצא זה מחזק את אמונתנו בחשיבות שבירת "מעגל הקסם" - מעגל העוני והנבערות הבין-דורית. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | חינוך וצדק חברתי בישראל (קובץ בעריכת שמואל שי ונעמיקה ציון) |
Place of Publication | ירושלים |
Publisher | מכון ון ליר |
Pages | 19-23 |
Number of pages | 5 |
State | Published - 2004 |
IHP publications
- IHP publications
- Educational equalization
- Ethnic groups -- Israel
- Israel -- Ethnic relations