Abstract
מאמר זה נכתב בעיצומן של תקופות סוערות. טרם הספקנו להתאושש ממגפת הקורונה, שהייתה כרוכה בכל העולם במשברים בריאותיים, חברתיים וחינוכיים חסרי תקדים, וכבר נחת על מדינת ישראל משבר פוליטי המאיים על נשמת אפה הדמוקרטית. משבר זה טלטל את החברה הישראלית ועמה גם את מערכת החינוך והעלה שאלות רבות בתחומים מגוונים. כשהתחלתי את כתיבת המאמר, תכננתי להתמקד בשני המשברים הללו. אולם באמצע תהליך הכתיבה נקלעה המדינה למלחמה הנוראה שהתחילה בשבת השחורה (שבעה באוקטובר 2023). המלחמה חידדה עוד יותר את האתגרים שלפנינו ואת השאלות הנוקבות שאליהן יש להתייחס בבואנו לחשוב על אופייה הרצוי של הלמידה בעתות משבר. לפיכך התמקדתי בכתיבה על אודות המשבר החינוכי העולה מתקופת המלחמה ומשכתי ממנו בקצרה עקרונות ותובנות בנוגע למשברים האחרים.(מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 31-45 |
Number of pages | 15 |
Journal | עיונים בחינוך: כתב עת לעיון ומחקר בחינוך |
Volume | 24 |
State | Published - 2024 |
IHP publications
- IHP publications
- Ability
- Comprehension
- Crisis management
- Education -- Curricula
- Education -- Israel -- Administration
- Knowledge and learning
- Learning
- Learning strategies
- Milhemet Ḥaravot Barzel, 2023
- Schools
- Teaching
- Thought and thinking