החינוך בעשורים האחרונים והשפעתו על הפערים החברתיים

ויקטור לביא

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

המאמר מציג ממצאי מחקר מפורט, המתבסס על מבחני משוב שעורך משרד החינוך. המחבר מוצא כי הפערים בהישגים הלימודיים לטובת תלמידים ממוצא מערבי הם זניחים בכיתות הנמוכות של בית הספר היסודי, אך הולכים וגדלים עם השנים, והופכים למשמעותיים בכיתה ט'. אם בוחנים תלמידים מרקע חברתי-כלכלי זהה, נמצא כי הפערים קטנים עד מאוד (ובכיתות הנמוכות נוטים הפערים לטובת תלמידים ממוצא מזרחי). המחבר דן בקבוצת התלמידים יוצאי אתיופיה, ובהמשך הוא בוחן גם את הפער בין תלמידים יהודים לתלמידים ערבים. לסיכום, המחבר מציע המלצות למדיניות ובהן השקעה בגיל הרך, טיפוח מיומנויות למידה, תקצוב דיפרנציאלי, צמצום מעורבותם של ארגוני המורים וביטול החינוך המקצועי. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationחינוך וצדק חברתי בישראל (קובץ בעריכת שמואל שי ונעמיקה ציון)
Place of Publicationירושלים
Publisherמכון ון ליר
Pages44-64
Number of pages21
StatePublished - 2004

IHP publications

  • IHP publications
  • Education -- Israel -- Administration
  • Educational equalization
  • Academic achievement
  • School children
  • Palestinian Arabs -- Education -- Israel
  • Education -- Finance
  • Social integration

Cite this