החינוך כסוס טרויאני

יורם הרפז, גד יאיר

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

מטרת מערכת החינוך ותכנית הלימודים, על פי הסוציולוג הצרפתי הנודע פייר בורדייה, אינה לאפשר לתלמידים להגיע להישגים, אלא לשעתק את מבנה המעמדי של החברה ולבסס את ההגמוניה של המעמד השולט. פרופ' גד יאיר כתב ספר על בורדייה, ובו הוא מציג אותו כמהפכן האחרון. הוא אומר: "המורים הם שיקוף של מעמד הביניים, והם מביאים אתם את מערכת האמונות שמרמה גם אותם, למשל שכולם יכולים להצליח אם יש להם כישרון ומוטיבציה". (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)54-57
Number of pages4
Journalהד החינוך
Volume84
Issue number4
StatePublished - 2010

IHP publications

  • IHP publications
  • Academic achievement
  • Education
  • Education -- France
  • Education, Higher
  • Educational equalization
  • France -- History -- Revolution, 1789-1799
  • Schools
  • Teachers

Cite this