Abstract
מטרת מערכת החינוך ותכנית הלימודים, על פי הסוציולוג הצרפתי הנודע פייר בורדייה, אינה לאפשר לתלמידים להגיע להישגים, אלא לשעתק את מבנה המעמדי של החברה ולבסס את ההגמוניה של המעמד השולט. פרופ' גד יאיר כתב ספר על בורדייה, ובו הוא מציג אותו כמהפכן האחרון. הוא אומר: "המורים הם שיקוף של מעמד הביניים, והם מביאים אתם את מערכת האמונות שמרמה גם אותם, למשל שכולם יכולים להצליח אם יש להם כישרון ומוטיבציה". (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 54-57 |
Number of pages | 4 |
Journal | הד החינוך |
Volume | 84 |
Issue number | 4 |
State | Published - 2010 |
IHP publications
- IHP publications
- Academic achievement
- Education
- Education -- France
- Education, Higher
- Educational equalization
- France -- History -- Revolution, 1789-1799
- Schools
- Teachers