Abstract
מטרת מאמר זה היא כפולה: ראשית, "להחזיר עטרה ליושנה" - להשיב את כבודה האבוד של הפילוסופיה ולמקמה במקום מושבה המסורתי, כשזו נחשבה "מלכת המדעים" ומלכת החשיבה והמעשה החינוכי, וזאת על ידי הדגמת חיוניותם של תשתית, תכלית ומסגרת פילוסופיים לכל מהלך של רפורמה חינוכית. שנית, לאור הבנת חשיבותה של התשתית הפילוסופית, מציע מאמר זה את האוטונומיה האישיותית כערך העליון של החשיבה הפילוסופית–הפדגוגית–המעשית על החינוך. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | אוטונומיה וחינוך: היבטים ביקורתיים (קובץ בעריכת שילה שיינברג) |
Place of Publication | ישראל |
Publisher | רסלינג |
Pages | 197-240 |
Number of pages | 44 |
State | Published - 2008 |
IHP publications
- IHP publications
- Autonomy (Psychology)
- Computer-assisted instruction
- Critical thinking
- Descartes, René -- 1596-1650
- Dialogue
- Education
- Education -- Philosophy
- Educational change
- Learning
- Motivation in education
- Philosophy
- Self-culture