החינוך לאוטונומיה כערך העליון של החינוך

רוני אבירם, יוסי שלס, יעל רונן, אריאל שריד, אמיר וינר

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

מטרת מאמר זה היא כפולה: ראשית, "להחזיר עטרה ליושנה" - להשיב את כבודה האבוד של הפילוסופיה ולמקמה במקום מושבה המסורתי, כשזו נחשבה "מלכת המדעים" ומלכת החשיבה והמעשה החינוכי, וזאת על ידי הדגמת חיוניותם של תשתית, תכלית ומסגרת פילוסופיים לכל מהלך של רפורמה חינוכית. שנית, לאור הבנת חשיבותה של התשתית הפילוסופית, מציע מאמר זה את האוטונומיה האישיותית כערך העליון של החשיבה הפילוסופית–הפדגוגית–המעשית על החינוך. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationאוטונומיה וחינוך: היבטים ביקורתיים (קובץ בעריכת שילה שיינברג)
Place of Publicationישראל
Publisherרסלינג
Pages197-240
Number of pages44
StatePublished - 2008

IHP publications

  • IHP publications
  • Autonomy (Psychology)
  • Computer-assisted instruction
  • Critical thinking
  • Descartes, René -- 1596-1650
  • Dialogue
  • Education
  • Education -- Philosophy
  • Educational change
  • Learning
  • Motivation in education
  • Philosophy
  • Self-culture

Cite this