החליל, האקורדיון והצבוע - לפי "בין לילה ובין שחר" מתוך "מומנט מוזיקלי" מאת יהושע קנז

נפתלי וגנר

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המחבר מציג פרשנות עצמאית לנובלה הקנונית של קנז "מומנט מוזיקלי", המבוסס על קריאה "מוזיקלית" של התרחשויותיו. הוא עושה זאת אגב רדוקציה של סיפור טעון זה לסימבוליקה המוזיקלית שלו, המעוגנת בזמר העברי, ובפרט ב"שירי ארץ ישראל העובדת" כפי שרווחו בשנות ה-50 של המאה ה-20, והיוו חלק בלתי נפרד מהגרעין התרבותי הקשה של הרובד הדומיננטי בחברה הישראלית, בעיקר בקרב תנועות הנוער החילוניות. בעוד האקורדיון מסמן את הקונצנזוס, החליל הערבי מסמל בסיפור את החריג החברתי.
Original languageHebrew
Pages (from-to)322-336
Number of pages15
Journalבקורת ופרשנות: כתב-עת למחקר ספרות עם-ישראל
Volume44
StatePublished - 2012

IHP publications

  • IHP publications
  • Music and literature

Cite this