הטמעת התפיסה של רפואה מודעת מין ומגדר בתוכנית הלימודים ברפואה: [מתוך המדור: סקירות]

Translated title of the contribution: Integrating sex and gender differences / gender medicine into the faculty of medicine curriculum

עדי פינקלשטיין, דורית שחם, רונית גלעד, רוני פוסטן-קורן, דיאנה פלשר, דנה צפת

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

הבנת החשיבות שיש לנקודת המבט מבחינה מגדרית וליחסי הגומלין בין מין ומגדר לעשייה הרפואית, וכן לתחום המחקר בבריאות, הביאה בעשורים האחרונים להכללת הסוגייה של מין ומגדר בתוכניות של בתי הספר לרפואה ברחבי העולם. מאמר זה סוקר את האתגרים בנושא ומציג מהלך שהחל בשנה"ל תשפ"ב (2022-2021), שמטרתו הטמעת רפואה מודעת מין ומגדר בתוכנית הלימודים השש שנתית בפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית והדסה בירושלים. התוכנית שגובשה מתבססת על עקרון צמיחה סלילית (Spiral), כלומר יצירת בסיס של ידע תיאורטי בשנה הראשונה ללימודים ובהמשך הרחבתו, כולל לצדדים מעשיים, יחד עם ביסוס מה שנרכש בשלבים הקודמים. עקרון שני הוא "מן הכלל אל הפרט". כלומר, התקדמות מהבנה של הידע הקיים על פי מחקרים קיימים, יישום שלו במקרים שהסטודנטים פוגשים במהלך הלימודים הקליניים, ובהמשך בחינת דרכים להטמעת הידע והיישום בהתנהלות המקצועית של הסטודנטים כרופאים לעתיד.(מתוך המאמר)
Translated title of the contributionIntegrating sex and gender differences / gender medicine into the faculty of medicine curriculum
Original languageHebrew
Pages (from-to)446-450
Number of pages5
Journalהרפואה
Volume163
Issue number7
StatePublished - 2024

IHP publications

  • IHP publications
  • Sex differences
  • Sex
  • Medicine -- Study and teaching
  • ha-Universiṭah ha-ʻIvrit bi-Yerushalayim

Cite this