הטרופוניות: טקסטורות מוזיקליות והיסטוריוגרפיות במוזיקה אמנותית ישראלית

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

ריבוי המשמעויות של מרקמים מוזיקליים והיסטוריוגרפיים המכילים בתוכם ריבויים קוליים בלתי ממושמעים נותנים למאמר זה את כותרו 'הטרופוניות', ולכך נוספים קולות אחרים שיידונו במאמר. אלה נוגעים בעיקר לבתי הגידול האירופיים של מלחינים מהגרים ולבתי הגידול האירופיים והאמריקניים שהזינו בעקיפין גישות קומפוזיטוריות משנות החמישים של המאה ה-20. יתר על כן, כל הנאמר לעיל אינו סותר את המגמות הלאומיות יותר שבאופן מודע או לא מודע, כלומר במנגנון האידיאולוגי של יצירת נתינות והפעלת סובייקטים במנעד שבין ציות להתנגדות המשיכו לכתוב מוסיקה על פי הדקדוק הלאומי האירופי של סוף המאה ה-19, ותרגמו דימויים עצמיים לאומיים באמצעים סמיוטיים טונליים לפי התניות והבניות של התרבות העברית. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)108-137
Number of pages30
Journalעיונים בתקומת ישראל; מאסף לבעיות הציונות, היישוב ומדינת ישראל
Volume27
StatePublished - 2017

IHP publications

  • IHP publications
  • מוסיקה
  • Music
  • אומנות ומוסיקה
  • Art and music
  • היסטוריוגרפיה
  • Historiography
  • טל, יוסף -- מלחין
  • לאומיות
  • Nationalism
  • רב-תרבותיות
  • Multiculturalism
  • מוסיקה וחברה
  • Music -- Social aspects

RAMBI Publications

  • Rambi Publications
  • Music -- Israel -- History and criticism
  • Collective memory -- Israel
  • Zionism

Cite this