היבטים של agency בפרספקטיבות של ילדים וילדות

יעל פוניזובסקי-ברגלסון, סיגל אשתר, יעל דיין-פרחי, דורית רואר-סטריאר, נירה ואלה

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

בשנים האחרונות יש יותר ויותר מחקרים הלומדים על עולמם של ילדים וילדות מתוך הפרספקטיבות שלהם. מגמה זו מושפעת מן הסוציולוגיה של הילדוּת המציגה את הילדוּת כתקופה ייחודית וחשובה בפני עצמה, ולא רק כתקופת הכנה לחיים הבוגרים. לפי גישה זו, לילדים ולילדות יש יכולת לפעול, להשפיע ולשנות את סביבת חייהם, כלומר הם בעלי יכולת לפעול ולשנות (להלן agency). תאוריות חברתיות-תרבותיות הוסיפו להגדרה של agency את הממד של ההקשר, ולפיו היכולת לשנות תלויה בסיטואציה ובקשרי הגומלין בין הסביבה לבין הפרט. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)71-94
Number of pages24
Journalמגמות: רבעון למדעי ההתנהגות
Volume54
Issue number2
StatePublished - 2019

IHP publications

  • IHP publications
  • Children
  • Emotions
  • Kindergarten
  • Knowledge and learning
  • Nursery schools
  • Perspective (Philosophy)
  • Preschool children
  • Risk
  • Self psychology
  • Senses and sensation
  • Sociology

Cite this