Abstract
בשנים האחרונות יש יותר ויותר מחקרים הלומדים על עולמם של ילדים וילדות מתוך הפרספקטיבות שלהם. מגמה זו מושפעת מן הסוציולוגיה של הילדוּת המציגה את הילדוּת כתקופה ייחודית וחשובה בפני עצמה, ולא רק כתקופת הכנה לחיים הבוגרים. לפי גישה זו, לילדים ולילדות יש יכולת לפעול, להשפיע ולשנות את סביבת חייהם, כלומר הם בעלי יכולת לפעול ולשנות (להלן agency). תאוריות חברתיות-תרבותיות הוסיפו להגדרה של agency את הממד של ההקשר, ולפיו היכולת לשנות תלויה בסיטואציה ובקשרי הגומלין בין הסביבה לבין הפרט. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 71-94 |
Number of pages | 24 |
Journal | מגמות: רבעון למדעי ההתנהגות |
Volume | 54 |
Issue number | 2 |
State | Published - 2019 |
IHP publications
- IHP publications
- Children
- Emotions
- Kindergarten
- Knowledge and learning
- Nursery schools
- Perspective (Philosophy)
- Preschool children
- Risk
- Self psychology
- Senses and sensation
- Sociology