Abstract
הכשרת עובדים סמך-מקצועיים (פארה-פרופסיונליים), הממלאים תפקידי שירות רב-תחומיים לצד אנשי מקצוע, אינה מכוונת על פי רוב לחינוך לשינוי חברתי, אלא ללימוד ולחיזוק מיומנויות ותחומי ידע בסיסיים בהתאם לעבודתם. המאמר מציג עקרונות המאפשרים חינוך לשינוי חברתי, שהתגבשו מתוך התנסות המחברות כמנחות בקורסי הכשרה לעובדים סמך-מקצועיים מתחומים שונים או לצוותים שבהם נכחו עובדים סמך-מקצועיים (מגשרים בין תרבותיים מתחומי הרווחה, הבריאות, השיכון והחינוך, אמהות בית, עובדים שכונתיים, מדריכי ילדים ונוער ועוד). הכשרות אלו נטו לחיזוק הגישה והעשייה הביקורתית, להטמעת גישה משתפת ולעידוד שינויים חברתיים במערכות קהילתיות שבהם פועלים העובדים הסמך-מקצועיים ושותפיהם לתפקיד. מגמת ההכשרה המתוארת במאמר מכוונת בעיקר להגברת המודעות לנשוא השינוי החברתי ולהתנסויות ראשוניות בו שקיבלו ביטויים שונים (תקציר מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 141-158 |
Number of pages | 18 |
Journal | גדיש: ביטאון לחינוך מבוגרים |
Volume | 10 |
State | Published - 2006 |
IHP publications
- IHP publications
- Change (Psychology)
- Cooperativeness
- Employees
- Intergroup relations
- Interpersonal relations
- Learning
- Occupational training
- Social change
- Social groups