Abstract
מחקר זה מציג תוצאות של ניתוחים שנועדו לאפיין את המבנה של המבחן הפסיכומטרי במתכונתו החדשה, שהונהגה בספטמבר 2012. כדי לבחון את המבנה הפנימי שלו בוצע ניתוח גורמים מאשש (confirmatory factor analysis) ברמת סוג פריט, בהתאם לחלוקה הפנימית של המבחן. ראשית נבדק מודל תאורטי פשוט לתיאור מבנה הגורמים, ולאור הממצאים הוצע מודל משופר. במסגרת ניתוח הגורמים המאשש הופעלו גם פרוצדורות סטטיסטיות שונות להערכת מהימנות ותוקף. התוצאות מראות התאמה טובה למודל הבנוי משלושה גורמים שהם תחומי המבחן הפסיכומטרי (חשיבה כמותית, חשיבה מילולית וידע באנגלית). המודל המשופר, שהצביע על קשרים נוספים בין הסולמות לבין הגורמים השונים, הראה התאמה טובה מעט יותר מזו של המודל הראשוני שהוצע. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 221-243 |
Number of pages | 23 |
Journal | מגמות: רבעון למדעי ההתנהגות |
Volume | 52 |
Issue number | 1 |
State | Published - 2017 |
IHP publications
- IHP publications
- College entrance achievement tests
- Educational tests and measurements
- Reliability