המדינה, הביקורת והמדינה הביקורתית: השכלה גבוהה ודמוקרטיה בעידן הידע

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

מאמר זה מנתח שלוש פרדיגמות המציגות זיקה בין המדינה, הדמוקרטיה וההשכלה הגבוהה. הפרדיגמה הראשונה מצביעה על יצירתה והתבססותה של מדינת הלאום כשחקן המפתח בזירה הבינלאומית, ועל תפקידה המכונן של ההשכלה הגבוהה ביצירת הזהות והצמיחה הכלכלית. הפרדיגמה השנייה היא הפרדיגמה הניאו-ליברלית בעידן הגלובליזציה. הפרדיגמה השלישית מתבוננת בתפיסת המדינה הביקורתית ושואלת מחדש שאלות לגבי תפקיד ההשכלה הגבוהה, היזמות החברתית-כלכלית והמשילות הדמוקרטית.
Original languageHebrew
Title of host publicationמגדלור או מגדל שן?: האקדמיה בישראל: בין פתיחות מאתגרת להסתגרות מתגוננת
Editorsישראל כ"ץ, גייל טלשיר
Place of Publicationתל אביב
Publisherרסלינג
Pages29-42
Number of pages14
StatePublished - 2019

IHP publications

  • IHP publications
  • Critical thinking
  • Democracy
  • Education, Higher
  • Globalization
  • Knowledge and learning
  • Nation-state
  • Neoliberalism
  • Universities and colleges
  • Weber, Max -- 1864-1920

Cite this