Abstract
מאמר זה מנתח שלוש פרדיגמות המציגות זיקה בין המדינה, הדמוקרטיה וההשכלה הגבוהה. הפרדיגמה הראשונה מצביעה על יצירתה והתבססותה של מדינת הלאום כשחקן המפתח בזירה הבינלאומית, ועל תפקידה המכונן של ההשכלה הגבוהה ביצירת הזהות והצמיחה הכלכלית. הפרדיגמה השנייה היא הפרדיגמה הניאו-ליברלית בעידן הגלובליזציה. הפרדיגמה השלישית מתבוננת בתפיסת המדינה הביקורתית ושואלת מחדש שאלות לגבי תפקיד ההשכלה הגבוהה, היזמות החברתית-כלכלית והמשילות הדמוקרטית.
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | מגדלור או מגדל שן?: האקדמיה בישראל: בין פתיחות מאתגרת להסתגרות מתגוננת |
Editors | ישראל כ"ץ, גייל טלשיר |
Place of Publication | תל אביב |
Publisher | רסלינג |
Pages | 29-42 |
Number of pages | 14 |
State | Published - 2019 |
IHP publications
- IHP publications
- Critical thinking
- Democracy
- Education, Higher
- Globalization
- Knowledge and learning
- Nation-state
- Neoliberalism
- Universities and colleges
- Weber, Max -- 1864-1920