Abstract
כתוצאה מהקולות הנשמעים בעשור האחרון, המערערים על חשיבות הקריאה בתחומי ידע עיוניים שאין בהם לכאורה תועלת שימושית, או חשיבות העיסוק בתחומים אינטלקטואלים של ידע לשם ידע שאין בהם תרומה לעולם הערכים הרווח של חברת השפע, המאמר מנסה לבאר את מהותה האידילית של הפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטה, הבנויה סביב לימוד לשם לימוד והרחבת דעת ומושתתת על סקרנות אינטלקטואלית וחיפוש ידע לשם ידע. המחברת מסבירה את תרומתה המכריעה של הפקולטה למדעי הרוח בחקר רוח האדם ובקידום ערכים אוניברסליים הקשורים בכבוד האדם והמושתתים על דעת, אמת, צדק, חירות, שוויון זכויות, נגישות שווה, חופש ביטוי וביקורת, המיטיבים בשווה עם כל אדם ללא הבחנה של דת, לאום, גזע ומין.
| Original language | Hebrew |
|---|---|
| Pages (from-to) | 73-103 |
| Number of pages | 31 |
| Journal | כיוונים חדשים |
| Volume | 25 |
| State | Published - 2011 |
IHP publications
- IHP publications
- Humanities
- Education, Higher
- Knowledge and learning
- Academic freedom