העצמת סטודנטים בעלי לקויות למידה

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המאמר מתאר פרויקט שהופעל באוניברסיטה העברית בירושלים כדי לסייע לסטודנטים בעלי לקויות למידה. הפרויקט מבוסס על התפיסה הרואה בסטודנטים אלו אוכלוסיה מודרת ומדגישה את חשיבות העצמתם, ומטרתו להעצים סטודנטים לעבודה סוציאלית בעלי לקויות למידה ולחזק אותם באמצעות השתתפות, שותפות, סנגור ותמיכה חברתית. במשך שש השנים הראשונות להקמתו הוערך הפרוייקט באמצעות שאלונים, קבוצות מוקד, תיעוד כל הפעולות הקשורות לפרויקט, ראיונות עומק ומדידת תוצאות. הממצאים מראים כי בעקבות הפרוייקט שיעור הנשירה מהלימודים ירד וההישגים האקדמיים של הסטודנטים השתפרו. מדיווחי הסטודנטים עולה שהפרוייקט השפיע באופן חיובי על תפיסותיהם ועזר להם לעצב מחדש את הקונוטציות החברתיות והרגשיות של לקויות הלמידה שלהם. עוד דיווחו הסטודנטים על שינוי חברתי ורגשי משמעותי, על ירידה ברמות המתח והחרדה ועל עלייה בערך העצמי. מסקנת המחקר היא כי העצמת סטודנטים אלו באמצעות שותפות, השתתפות, תמיכה ושינוי חברתי מספקת אלטרנטיבה לטיפול פסיכולוגי Refereed/Peer-reviewed
Original languageHebrew
Pages (from-to)455-474
Number of pages20
Journalחברה ורווחה: רבעון לעבודה סוציאלית
Volume23
Issue number4
StatePublished - 2003

IHP publications

  • IHP publications
  • College students
  • Learning disabilities
  • Power (Social sciences)
  • העצמה
  • לקות למידה
  • לקות למידה במוסדות להשכלה גבוהה
  • סטודנטים

RAMBI Publications

  • Rambi Publications
  • האוניברסיטה העברית בירושלים
  • Education, Higher -- Israel
  • Social psychology -- Israel
  • Israel -- Social conditions

Cite this