Abstract
המעבר לחינוך רפואי מבוסס כשירויות – Competency Based Medical Education הוא אחת המגמות הבולטות כיום בחינוך רפואי בצפון אמריקה ובאירופה, ונמצאת בראשית דרכה גם בישראל. במאמר זה נתמקד בהערכת כשירויות (Competencies) קליניות על ידי כלי לתצפית ומשוב – ה-Mini-Clinical Evaluation Exercise) Mini-CEX) – שפירושה הערכה קצרה של ביצוע קליני. הערכה קצרה של ביצוע קליני (Mini-CEX) היא כלי להערכה ממוקדת של ביצוע קליני שאומץ על ידי ה-American Board of Internal Medicine (ABIM) וה-European Federation of Internal Medicine (EFIM) - ככלי להערכה בעקבות תצפית ישירה במפגש מטפל-מטופל. המהימנות והתוקף של מיני-הערכה קצרה של ביצוע קליני נבדקו ואושרו במספר רב של מחקרים בעבר. יתרונות הערכה קצרה של ביצוע קליני: גמישות המאפשרת הערכה במגוון מתארים קליניים, זמן קצר יחסית הדרוש לביצוע הערכה, מהימנות גבוהה בשל האפשרות לבצע הערכות מרובות לכל לומד, תוקף רב יותר של תוכן ההערכה בגלל ביצוע הערכות של בעיות קליניות מגוונות, ואפשרות לעקוב אחר התקדמות המתאמן באמצעות אותו כלי הערכה. הטמעת מיני-הערכה קצרה של ביצוע קליני בלימודי הרפואה ובתכניות ההתמחות בישראל יכולה להיות נדבך משמעותי ביישום עקרונות ה-CBME בישראל. היכרות של העוסקים בחינוך רפואי בישראל עם כלי זה תקדם את האפשרות להעריך המפגש הקליני ולתת משוב במסגרת חינוך רפואי מבוסס מיומנויות בישראל. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | The mini-clinical evaluation exercise (mini-CEX): promoting observation, evaluation and feedback in medical education: towards the implementation of competence-based medical education in Israel |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 178-183 |
Number of pages | 6 |
Journal | הרפואה |
Volume | 162 |
Issue number | 3 |
State | Published - 2023 |
IHP publications
- IHP publications
- Employees -- Rating of
- Feedback (Psychology)
- Medicine -- Study and teaching
- Personnel management