Abstract
במאמר בוחנים המחברים פסקי הלכה אחדים הקשורים בשואה לאור המושג האנתרופולוגי "לימינליות" המתייחס למצבים דו משמעיים שבהם הזהות מוכרעת ע"י טקסי מעבר במצב המעורפל בין החיים למוות שכפה השלטון הנאצי על היהודים בשואה ניסו פוסקי ההלכה ליצור בהירות המחזירה את השואלים לחיים. לדעת המחברים ניתן להעריך את הפסקים גם באמצעות שיח הפילוסופיה של החינוך מכיוון שהרבנים היו מודעים לתפקידם כמחנכים
Translated title of the contribution | "ThePhilosophy of Halakhah, The Philosophy of Education, and Halakhic Decision-Making |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 75-114 |
Number of pages | 40 |
Journal | הגות בחינוך היהודי |
Volume | 3-4 |
State | Published - 2002 |
IHP publications
- IHP publications
- Burial
- Death -- Religious aspects -- Judaism
- Education -- Philosophy
- Holocaust, Jewish (1939-1945)
- Holocaust, Jewish (1939-1945) -- Religious aspects -- Judaism
- Jewish law
- Judaism and philosophy
- Knowledge, Theory of
- Liminality
- הלכה
- יהדות ומוות
- יהדות ופילוסופיה
- לימינליות (סוציולוגיה)
- פילוסופיה של החינוך
- פסיקה (הלכה יהודית)
- קבורה
- שואה
- שואה ויהדות
- תאוריית הידע
RAMBI Publications
- Rambi Publications
- Jews -- Education -- Philosophy
- Jewish law
- Holocaust and Jewish law