Abstract
המאמר דן בהקמת מיזמים בעלי אופי חברתי-עסקי בארגונים ללא כוונת רווח ומציג תיאור וניתוח של השפעת המיזמים על החזון של הארגון ועל ערכיו, על התרבות הארגונית הנוהגת בו, על מבנהו, על תהליכי הניהול וכן על הכנסות הארגון ורווחיו. הממצאים העיקריים, המתבססים על מחקר בארגונים ללא כוונת רווח המפעילים מיזמים מסוג זה, מראים שאין הם מחוללים שינוי בחזון ובערכי הארגון. לעומת זאת נמצאה השפעה על התרבות הניהולית של הארגון המתבטאת באימוץ גישות ניהול הלקוחות מהעולם העסקי, ובמיוחד גישות שיווקיות המתאימות לעולם זה. הארגונים גם מדווחים על אימוץ סגנון ניהול מכוון תוצאות במקום סגנון הניהול המסורתי המאפיין ארגונים ללא כוונת רווח. עוד נמצא שהמיזמים תורמים להגדלת הכנסות הארגון ורווחיו, אם כי במידה בינונית למדי. כן נמצאו הבדלים בין סוגי ארגונים להכנסות הארגון בעקבות הפעלת המיזם. בארגונים המספקים שירותים לנכים ההכנסה מהמיזמים גבוהה יותר מאשר בארגונים שאוכלוסיית היעד העיקרית שלהם היא ילדים ונוער.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 31-63 |
Number of pages | 33 |
Journal | ביטחון סוציאלי |
Volume | 88 |
State | Published - 2012 |
IHP publications
- IHP publications
- Entrepreneurship
- Nonprofit organizations
- Corporate culture
- Organization
- Organizational behavior
- Social entrepreneurship