הפרעת קשב וריכוז בילדים - נגישות וזמינות השירותים בישראל

Translated title of the contribution: Diagnosis and treatment of children with ADHD: accessibility and availability of services and a comparison between treated and non-treated children in functioning and consumption of health services

אשר אור נוי, דורי ריבקין, ליטל בר-לב

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

הקדמה: שכיחות הפרעת קשב (ADHD) בקרב ילדים ובני נוער נעה בין %8-%12 .רוב הילדים הלוקים בהפרעות קשב וריכוז (ADHD) לוקים גם בהפרעות נלוות כגון: לקויות למידה, הפרעות התנהגות והפרעות פסיכיאטריות. ידוע כי טיפול בתרופות משפר את תפקודם הלימודי והחברתי של מרבית הילדים הלוקים בהפרעת קשב, ותוספת טיפולים תומכים מוסיפה ליעילותו. מטרות: במחקר מקדים בשנת 2012 אותרו 105 ילדים (%9.5) עם חשד ל-ADHD בקרב 1,129 ילדים בכיתות א' ו-ב' מתוך 35 בתי ספר יסודיים בירושלים. במחקר הנוכחי בוחנים אנו ארבע שנים לאחר מכן את תרומת האיתור השיטתי של הילדים להאצת האבחון והטיפול, את הנגישות, הזמינות, השימוש והמאפיינים של שירותי אבחון וטיפול בהפרעת קשב ואת השפעת הטיפולים על התפקוד. שיטות המחקר: ההורים לילדים בכתות ה'-ו' עם הפרעות הקשב מילאו שאלון מובנה אשר התייחס לשאלות המחקר. רואיינו 85 הורים ו-12 אנשי מקצוע. תוצאות: %87 מההורים היו מודעים לקשיי הקשב של הילד עוד לפני שאותר במסגרת האיתור השיטתי. %68 מההורים שטרם פנו לאבחון לפני האיתור דיווחו שהוא גרם להם לשקול פנייה לאבחון או חיזק את כוונתם לפנות לאבחון.
Translated title of the contributionDiagnosis and treatment of children with ADHD: accessibility and availability of services and a comparison between treated and non-treated children in functioning and consumption of health services
Original languageHebrew
Pages (from-to)219-224
Journalהרפואה
Volume157
Issue number4
StatePublished - 2018

Keywords

  • הפרעות קשב וריכוז עם או בלי היפראקטיביות אצל ילדים ונוער
  • אבחון רפואי
  • מערכת הבריאות בישראל
  • Health services administration -- Israel
  • Diagnosis
  • Attention-deficit-disordered children
  • Attention-deficit-disordered youth

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Diagnosis and treatment of children with ADHD: accessibility and availability of services and a comparison between treated and non-treated children in functioning and consumption of health services'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this