TY - BOOK
T1 - הצעה לארגון מחדש של החינוך הציבורי בישראל על בסיס ביזור ואיזור
T2 - 2003, 11 הכנס הכלכלי
A2 - גרונאו, ראובן
A2 - דרומי, אורי
A2 - לביא, ויקטור
A2 - תירוש, רונית
N1 - בשער גם: הכנס הכלכלי האחד-עשר - יולי 2003. מנהל הכנס והעורך - ראובן גרונאו.
PY - 2003
Y1 - 2003
N2 - אין מחלוקת על כך שמערכת החינוך בישראל נמצאת בנסיגה חריפה ומתמשכת. אך כיצד ניתן לחלץ אותה ואת תלמידי ישראל ממסלול ההידרדרות שאליו נקלענו? שאלה זו, המהווה אולי את האתגר הגדול ביותר הניצב בפני החברה הישראלית, עומדת במרכז המחקר שלפנינו. מזה למעלה מ-15 שנים שבמערכת החינוך מתנהל תהליך של ביזור כלכלי, תוכני ואידיאולוגי ללא יד מכוונת. מחברי המחקר מציעים להקנות לתהליך זה בסיס חוקי מפורט ומנומק על מנת שניתן יהיה לנווט את המערכת אל עבר הגשמת היעדים של שיפור איכות החינוך, צמצום הפערים והחזרתם של תלמידי ישראל לצמרת דירוגי החינוך הבינלאומיים. בפרק הראשון מביאים המחברים את הקווים המנחים שלהם לפתרון המשבר; הפרק השני מהווה הצעה לארגון מחדש של החינוך הציבורי בישראל באמצעות ביזור ובניית מנהל חינוך מקומי בעל עוצמה; בפרק השלישי מתואר המבנה המוצע למשרד החינוך החדש; הפרק הרביעי מביא הסבר מפורט לגבי מבנהו, תפקידיו וסמכויותיו של מנהל החינוך המקומי; הפרק החמישי עוסק בצורך ובדרכים להגברת שקיפות המידע במערכת החינוך; הפרק השישי עוסק בהליך החקיקה הנדרש ליישומן של הרפורמות המוצעות; בפרק השביעי עוסקים החוקרים בשאלת האחריות הכוללת על תחום החינוך בישראל.
AB - אין מחלוקת על כך שמערכת החינוך בישראל נמצאת בנסיגה חריפה ומתמשכת. אך כיצד ניתן לחלץ אותה ואת תלמידי ישראל ממסלול ההידרדרות שאליו נקלענו? שאלה זו, המהווה אולי את האתגר הגדול ביותר הניצב בפני החברה הישראלית, עומדת במרכז המחקר שלפנינו. מזה למעלה מ-15 שנים שבמערכת החינוך מתנהל תהליך של ביזור כלכלי, תוכני ואידיאולוגי ללא יד מכוונת. מחברי המחקר מציעים להקנות לתהליך זה בסיס חוקי מפורט ומנומק על מנת שניתן יהיה לנווט את המערכת אל עבר הגשמת היעדים של שיפור איכות החינוך, צמצום הפערים והחזרתם של תלמידי ישראל לצמרת דירוגי החינוך הבינלאומיים. בפרק הראשון מביאים המחברים את הקווים המנחים שלהם לפתרון המשבר; הפרק השני מהווה הצעה לארגון מחדש של החינוך הציבורי בישראל באמצעות ביזור ובניית מנהל חינוך מקומי בעל עוצמה; בפרק השלישי מתואר המבנה המוצע למשרד החינוך החדש; הפרק הרביעי מביא הסבר מפורט לגבי מבנהו, תפקידיו וסמכויותיו של מנהל החינוך המקומי; הפרק החמישי עוסק בצורך ובדרכים להגברת שקיפות המידע במערכת החינוך; הפרק השישי עוסק בהליך החקיקה הנדרש ליישומן של הרפורמות המוצעות; בפרק השביעי עוסקים החוקרים בשאלת האחריות הכוללת על תחום החינוך בישראל.
M3 - ספר
SN - 9657091705
SN - 9789657091708
T3 - ניר עמדה (המכון הישראלי לדמוקרטיה)
BT - הצעה לארגון מחדש של החינוך הציבורי בישראל על בסיס ביזור ואיזור
PB - המכון הישראלי לדמוקרטיה
CY - ירושלים
ER -