הצעה לארגון מחדש של החינוך הציבורי בישראל על בסיס ביזור ואיזור: 2003, 11 הכנס הכלכלי

Translated title of the contribution: Proposal for reorganizing public school education in Israel based on decentralization and zoning: 11th annual economic conference, July 2003

ראובן גרונאו (Editor), אורי דרומי (Editor), ויקטור לביא (Editor), רונית תירוש (Editor)

Research output: Book/ReportBook

Abstract

אין מחלוקת על כך שמערכת החינוך בישראל נמצאת בנסיגה חריפה ומתמשכת. אך כיצד ניתן לחלץ אותה ואת תלמידי ישראל ממסלול ההידרדרות שאליו נקלענו? שאלה זו, המהווה אולי את האתגר הגדול ביותר הניצב בפני החברה הישראלית, עומדת במרכז המחקר שלפנינו. מזה למעלה מ-15 שנים שבמערכת החינוך מתנהל תהליך של ביזור כלכלי, תוכני ואידיאולוגי ללא יד מכוונת. מחברי המחקר מציעים להקנות לתהליך זה בסיס חוקי מפורט ומנומק על מנת שניתן יהיה לנווט את המערכת אל עבר הגשמת היעדים של שיפור איכות החינוך, צמצום הפערים והחזרתם של תלמידי ישראל לצמרת דירוגי החינוך הבינלאומיים. בפרק הראשון מביאים המחברים את הקווים המנחים שלהם לפתרון המשבר; הפרק השני מהווה הצעה לארגון מחדש של החינוך הציבורי בישראל באמצעות ביזור ובניית מנהל חינוך מקומי בעל עוצמה; בפרק השלישי מתואר המבנה המוצע למשרד החינוך החדש; הפרק הרביעי מביא הסבר מפורט לגבי מבנהו, תפקידיו וסמכויותיו של מנהל החינוך המקומי; הפרק החמישי עוסק בצורך ובדרכים להגברת שקיפות המידע במערכת החינוך; הפרק השישי עוסק בהליך החקיקה הנדרש ליישומן של הרפורמות המוצעות; בפרק השביעי עוסקים החוקרים בשאלת האחריות הכוללת על תחום החינוך בישראל.
Translated title of the contributionProposal for reorganizing public school education in Israel based on decentralization and zoning: 11th annual economic conference, July 2003
Original languageHebrew
Place of Publicationירושלים
Publisherהמכון הישראלי לדמוקרטיה
Number of pages92
ISBN (Electronic)9657091705
ISBN (Print)9657091705, 9789657091708
StatePublished - 2003

Publication series

Nameניר עמדה (המכון הישראלי לדמוקרטיה)
Publisherהמכון הישראלי לדמוקרטיה
Volume44

Cite this