Abstract
החלפת תחומי לימוד במהלך לימודים אקדמיים, לרוב בסיום שנה א’, היא תופעה שכיחה המובילה להארכת הלימודים ודחיית סיום התואר. המחקר הנוכחי התמקד בקשר בין אי-החלטיות ומידת ההשקעה בבחירת תחום הלימודים לבין החלפת תחומי הלימוד. 1073 סטודנטים בשנים א’ ו-ב’ מילאו את שאלון הקשיים הרגשיים בבחירת מקצוע, שמטרתו לזהות את המשתנים העומדים בבסיס אי-החלטיות, ושאלון העוסק במסלול לימודיהם. ניתוח התשובות העלה שכצפוי, ככל שהסטודנטים השקיעו יותר בקבלת ההחלטה, כך פחת הסיכוי שיחליפו את תחומי הלימוד שבחרו. בנוסף, נמצא כי שכיחות החלפתת חומי הלימוד הייתה גבוהה יותר בקרב סטודנטים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 49-56 |
Number of pages | 8 |
Journal | אדם ועבודה |
Volume | 20 |
State | Published - 2024 |
IHP publications
- IHP publications
- College students
- Decision making
- Social stratification
- Vocational guidance