הקשר בין חזון משותף, למידה ארגונית והיעדרויות מורים

רימאא דעאס, מואפק קדח, נוהאד עלי

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מחקרים קודמים הראו שמנהיגות חינוכית תורמת לעיצוב תפקידים ארגוניים ומקדמת למידה בבית הספר. אלא שמחקרים אלו לא בחנו את הקשר בין שיתוף המורים בחזון בית הספר ובין למידה ארגונית וביצועי בית הספר. המחקר הנוכחי מתבסס על מסגרת הלמידה הארגונית שפיתחו וורה וקרוסן ובודק את הקשר בין חזון משותף, למידה ארגונית והיעדרויות מורים. במחקר השתתפו 103 מנהלים ו-618 מורים מ-103 בתי ספר מהחברה הערבית. ניתוח משוואות מבניות הראה שגיבוש חזון משותף בבית הספר מקדם תהליכי למידה ארגונית בשלוש רמות - המורה, הקבוצה ובית הספר, ואלו קשורים שלילית להיעדרות המורים. כמו כן, נמצא שתהליכי למידה ארגונית מתווכים את הקשר בין חזון משותף להיעדרויות מורים. בפרק הדיון של המאמר נידונות התרומה התאורטית וההשלכות היישומיות של המחקר. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)76-93
Number of pages18
Journalקשת: כתב עת למדעי הרוח והחברה
Volume2
StatePublished - 2020
Externally publishedYes

IHP publications

  • IHP publications
  • Absenteeism (Labor)
  • Educational leadership
  • Organizational change
  • Organizational learning
  • Schools
  • Teachers

Cite this