Abstract
מחקרים קודמים הראו שמנהיגות חינוכית תורמת לעיצוב תפקידים ארגוניים ומקדמת למידה בבית הספר. אלא שמחקרים אלו לא בחנו את הקשר בין שיתוף המורים בחזון בית הספר ובין למידה ארגונית וביצועי בית הספר. המחקר הנוכחי מתבסס על מסגרת הלמידה הארגונית שפיתחו וורה וקרוסן ובודק את הקשר בין חזון משותף, למידה ארגונית והיעדרויות מורים. במחקר השתתפו 103 מנהלים ו-618 מורים מ-103 בתי ספר מהחברה הערבית. ניתוח משוואות מבניות הראה שגיבוש חזון משותף בבית הספר מקדם תהליכי למידה ארגונית בשלוש רמות - המורה, הקבוצה ובית הספר, ואלו קשורים שלילית להיעדרות המורים. כמו כן, נמצא שתהליכי למידה ארגונית מתווכים את הקשר בין חזון משותף להיעדרויות מורים. בפרק הדיון של המאמר נידונות התרומה התאורטית וההשלכות היישומיות של המחקר. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 76-93 |
Number of pages | 18 |
Journal | קשת: כתב עת למדעי הרוח והחברה |
Volume | 2 |
State | Published - 2020 |
Externally published | Yes |
IHP publications
- IHP publications
- Absenteeism (Labor)
- Educational leadership
- Organizational change
- Organizational learning
- Schools
- Teachers