הקשר בין מודל שילוב חינוכי ובין נטיית הורים לילדים עם אוטיזם להוצאת הילדים מהבית

קורי שולמן, נעה בוסתן

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

שיטת המחקר: מחקר כמותני התהליך שהורים לילד עם אוטיזם ברמת תפקוד נמוכה (LFA- low functioning autism) עוברים בשקלם השמה חוץ-ביתית שלו, נחקר בעבר רטרוספקטיבית או במקביל לכניסה למסגרת חיים כזו. מעט מאוד ידוע על התהליך שמביא את ההורים האלה לחפש מסגרת חיים חוץ-ביתית לילדים, ואילו משתנים קשורים לתהליך ומשפיעים עליו. המחקר הנוכחי בחן את התהליך הזה מנקודת מבט של שביעות רצון ההורים מהמסגרת החינוכית שבה לומד ילדם. באופן ספציפי המחקר התמקד במודלים של שילוב שמסגרות החינוך מציעות לתלמידים הלומדים בהן, ובקשר ביניהן ובין הצפי של החלטת ההורים להוציא את הילד מהבית. במחקר זה, ההוצאה מן הבית נחקרה באופן פרוספקטיבי, באמצעות תשובתם של ההורים לשאלה היפותטית ביחס לגיל שבהגיע ילדם אליו, הם יהיו מוכנים למצוא להם מסגרת חוץ-ביתית (מתוך המאמר).
Original languageHebrew
Pages (from-to)91-110
Number of pages20
Journalמפגש לעבודה חינוכית-סוציאלית
Volume36
StatePublished - 2012

IHP publications

  • IHP publications
  • Autism
  • Autistic children
  • Decision making
  • Mainstreaming in education

Cite this