Abstract
מטרות המחקר הנוכחי היו לבדוק את שכיחות ליקויי הכתיבה בקרב ילדים עם DCD ולבחון את הקשר בין גורמים מוטוריים וויזומוטוריים לבין קריאות כתב-היד ומהירות הכתיבה. במחקר נכללו 15 ילדים עם DCD תלמידים בכיתות ב' ו-ג'. הילדים אובחנו כ-DCD לפי הערכת הוריהם, מתוך שאלון ה- Developmental Coordination Disorder Questionnaire (DCDQ) (Wilson, Kaplan, Crawford, Campbell & Dewey, 1999) וכן על-ידי אבחון ה- Movement Assessment Battery for Children (MABC) (Henderson & Sugden, 1992). תוצאות המחקר הראו כי ל- 53% מהתלמידים שאובחנו כ-DCD יש לקות כתיבה. בין VMI לבין מהירות הכתיבה נמצאו קשרים חזקים מובהקים רק בקרב ילדים ללא לקות כתיבה. הקשרים בין המיומנויות המוטוריות הגסות והעדינות מתוך אבחון ה-MABC לבין מיומנות הכתיבה היו מועטים ולא עקביים. תוצאות מחקר זה מחזקות את הזיקה שבין VMI ומיומנות הכתיבה. מממצאי המחקר ניתן להסיק שעל-מנת לאתר ולאבחן ילדים עם DCD וליקויי כתיבה, מבחן ה-MABC אינו מספק וקיים צורך לשלב מבחנים אחרים הבודקים מיומנויות מוטוריות עדינות וויזומוטוריות. (תקציר מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 193-212 |
Number of pages | 20 |
Journal | כתב-עת ישראלי לריפוי בעיסוק |
Volume | 14 |
Issue number | 4 |
State | Published - 2005 |
IHP publications
- IHP publications
- Agraphia
- Apraxia
- Developmental disabilities -- Diagnosis
- Motor ability
- Writing