Abstract
המאמר נכתב מפרספקטיבה היסטוריוגרפית ועוסק בנתק בין נקודת המבט של המעוול מחולל הפשע, לבין זו של הקורבן, ובאפשרות שנתק זה ישתקף ביצירת גופי ידע נפרדים, או בחלוקת עבודה בין דיסציפלינות אקדמיות נפרדות. המחבר עומד על הקשיים הניצבים לפני אינטגרציה כזו, כמו גם על הסכנה של בנאליזציה של קולות הקורבנות. לדבריו "בתרבות שבה אנו חיים, קולותיהם של הקורבנות איבדו את מעמדם האתי, האפיסטמולוגי והאונטולוגי המהפכני. הם הפכו למעשה לאמצעים אסתטיים והם פועלים כדי לספק לנו, צרכנים של דימויי שואה, את הדימוי הצפוי והרגיל ביותר של מה שחורג 'מעבר לכל דמיון'".
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 121-155 |
Number of pages | 35 |
Journal | תיאוריה וביקורת; במה ישראלית |
Volume | 40 |
State | Published - 2012 |
IHP publications
- IHP publications
- חקר השואה
- Holocaust, Jewish (1939-1945) -- Research
- השפעה
- Impact
- היסטוריה
- History
- שואה וזיכרון
- Holocaust, Jewish (1939-1945)
- רצח עם
- Genocide
- פוסט-מודרניזם
- Postmodernism
- היסטוריוגרפיה
- Historiography
- פרידלנדר, שאול
- קורבנות (פשע, אלימות וכד')
- Victims of crimes
- שואה -- עדויות אישיות
- Holocaust, Jewish (1939-1945) -- Personal narratives
RAMBI Publications
- Rambi Publications
- פרידלנדר, שאול -- 1932-
- Holocaust, Jewish (1939-1945) -- Influence
- Holocaust, Jewish (1939-1945) -- Historiography